رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر از مهیا بودن مصلی تهران برای برای برپایی نماز عید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلی امام خمینی (ره) و با حضور مردم خبر داد.

تصاویر اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام «علی نوری«، صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران گفت: با اعلام عید فطر و رویت هلال ماه، به استقبال عید فطر می رویم که این روز عزیز و بزرگی است و پیشاپیش به همه مردم مسلمان تبریک می‌گوییم.

وی به تشکیل قرارگاه‌ها و کمیته‌های تخصصی در حوزه زیرساختی و پشتیبانی برای برگزاری نماز عید فطر اشاره کرد و افزود: نماز باشکوه عید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلی امام خمینی (ره) و با حضور مردم برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر با بیان اینکه شعار محوری امسا «عید بندگی و همبستگی» است، اظهار کرد: درب‌های مصلی از ۶ صبح به روی عموم باز و نماز راس ساعت ۸ صبح اقامه می‌شود.

نوری افزود: محدودیت‌های ترافیکی و ملاحظات تردد و حمل و نقل نمازگزاران با همکاری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ساماندهی شده است که در نشستی به اطلاع خواهد رسید.

وی تصریح کرد: قطار شهری، از ساعت ۵ صبح فعالیت خود را در روز نماز عید فطر آغاز خواهد کرد و خطوط متصل به منطقه برگزاری نماز، وظیفه انتقال نمازگزاران را به عهده خواهد داشت.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر گفت: اگرچه توصیه ما به نمازگزاران برای حضور در نماز، استفاده خطوط حمل و نقل عمومی است، اما برای حضور خودروهای شخصی، پارکینگ‌هایی در ضلع شمالی در نظر گرفته شده است.

نوری از برگزاری برنامه‌هایی برای روزه‌اولی‌ها در روز نماز عید فطر خبر داد و به نمازگزاران توصیه کرد که سجاده و زیرانداز به همراه داشته باشند، از آوردن وسایل حجیم خودداری کنند، برای جلوگیری از ترافیک، خودروهای شخصی دورتر پارک شود و از وسایل نقلیه عمومی و قطار استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در این ایام ددمنشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه و شهادتِ سردارانمان در دمشق را پشت سر می‌گذاریم، این عید بندگی با خطبه‌های مقام معظم رهبری، حمایت ما از عزیزان جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین را نشان خواهد داد.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر با بیان اینکه ۱۳ درب در ۴ سمت مصلی امام خمینی (ره) در روز نماز، امکان حضور نمازگزاران را فراهم کرده است، گفت: در ضلع غربی بزرگراه مدرس از درب‌های ۱ و ۲، در ضلع جنوبی، خیابان شهید بهشتی از درب‌های شماره ۳ و ۴، در ضلع جنوبی از خیابان شهید قنبرزاده از درب‌های ۶، ۷، ۸، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ و از ضلع شمالی بزرگراه شهید سلیمانی از درب‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ امکان تردد نمازگزاران فراهم است.

کد خبر 842709
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha