مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

زلزله‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر صبح دیروز سواحل شرقی تایوان را لرزاند و منجر به مصدوم شدن تعداد زیادی شده است

زلزله تایوان

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از الجزیره، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر ساعت ۷:۵۸ صبح به وقت محلی سواحل شرقی تایوان را لرزاند و در پایتخت تایپه و همچنین در جنوب ژاپن، شرق چین و فیلیپین نیز احساس شد.

در این حادثه حداقل ۹ نفر کشته و بیش از ۸۰۰ نفر مجروح شدند و بدترین خسارت وارد شده در شرق شهر هوآلین و حومه کوهستانی اطراف آن گزارش شده که در آنجا ده‌ها نفر گرفتار شده‌اند.
تایوان در امتداد به اصطلاح «حلقه آتش اقیانوس آرام» واقع شده است، خط نعل اسبی از گسل های لرزه‌ای که اقیانوس آرام را احاطه کرده‌اند، جایی که بیشتر زمین لرزه های جهان در آنجا رخ می‌دهد.

زمین لرزه سواحل شرقی تایوان در نزدیکی شرق شهرستان هوآلین باعث ریزش تونل‌ها و رانش بزرگراه‌ها شد که این اتفاق همراه با در هم کوبیده شدن وسایل نقلیه باعث کشته و زخمی شدن افراد زیادی شد.

قربانیان چه کسانی هستند؟

گزارش‌های منتشر شده از زمین لرزه نشان می‌دهد که از ۹ نفر قربانی حادثه، ۳ نفر کوهنورد بودند که در رانش سنگ در پارک ملی تاروکو، که در هوآلین است، کشته شدند.

مقامات تایوان گفتند که این ۳ نفر که بخشی از یک گروه ۷ نفره بودند که صبح زود در میان صخره‌ها له شدند.

قربانی دیگر در اثر رانش معدن جان باخت و باقی قربانیان افرادی بودند که بر اثر تصادف و برخورد خودروها جانشان را از دست دادند.

این قوی‌ترین زمین‌لرزه در ۲۵ سال اخیر در تایوان بوده و سازمان آتش‌نشانی اعلام کرده که ۵ نفر که سوار بر اتوبوسی تفریحی به مقصد یک پارک ملی در حرکت بوده‌اند، مفقود شده‌اند.

ویدئوهایی از تلاش برای نجات شهروندان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد امدادگران از نردبان‌ و دیگر وسایل برای خروج ساکنان از ساختمان‌ها و تول‌های مترو استفاده می‌کنند، در حالی که در بسیاری از مناطق رانش زمین عملیات امداد و نجات را با اختلال مواجه کرده است.

کد خبر 842016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha