خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «ماهواره های استارلینک» تا «هوشمندسازی توزیع آب» را اینجا بخوانید.

استارلینک

۲۲ ماهواره

۲۲ماهواره جدید استارلینک با یک موشک فالکون۹ از شرکت اسپیس‌ایکس از کالیفرنیا پرتاب شدند و به‌سوی مدار زمین رفتند. اسپیس‌ایکس گفت نخستین مرحله فالکون۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت و به‌صورت عمودی روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین در اقیانوس آرام فرود آمد. براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این پانزدهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود.

۳روز

یک متخصص هوش مصنوعی گفت که کارکنان مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده جای انسان‌ها را خواهند گرفت و با افزایش بهره‌وری، روزهای کاری را به ۳روز در هفته کاهش خواهند داد. برخی از صنایع ممکن است به‌زودی این نوع کارکنان را استخدام کنند. چندین شرکت در ماه‌های اخیر اعلام کرده‌اند که در حال ساخت عوامل هوش مصنوعی یا کارمندان مصنوعی (synthetic employees) هستند.

توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها با پروژه‌های اولویت‌دار

رضا سلطانعلی‌زاده، دستیار معاون علمی رئیس‌جمهور: در توسعه بازار دانش‌بنیان ۲۰ پروژه اولویت‌دار با پیش‌بینی ایجاد بازاری معادل ۹۴هزار میلیارد تومان در دفتر توسعه اقتصاد و امور توسعه بازار دانش‌‎بنیان تعریف شده است. از بین حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان موجود، ۶ هزار شرکت، نوپا هستند.

هوشمندسازی توزیع آب با فناوری‌های مرتبط

سیدمحمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اقلیم معاونت علمی: تداوم هوشمندسازی شبکه‌های توزیع آب شرب شهری و تجاری‌سازی فناوری‌های مرتبط با تجهیزات آب‌شیرین‌کن در دستور کار قرار دارد. در دور جدید فعالیت‌های معاونت علمی خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به‌صورت جدی‌تری دنبال می‌شود.

کد خبر 841702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha