مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

بخش‌های از کشورمان با طبیعت زیبای کویری پوشانده شده و عجیب نیست که کویرگردی بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد.بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر کویری است.

کویرگردی

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: اگر قصد دارید این بهار تجربه شیرین سفر به مناطق کویری را به تقویم امسالتان اضافه کنید،باید و نبایدهایی وجود دارد که بهتر است آنها را بدانید.

  • در ساعات اوج گرما،زیر آفتاب سوزان راه نروید. بهتر است برای راه رفتن در کویر،صبح زود را انتخاب کنید که هنوز هوا خنک است یا غروب که خورشید در حال خاموشی است.طبیعت‌گردها توصیه می‌کنید از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر،از پیاده‌روی در کویر خودداری کنید.
  • حواستان به حفظ سلامتی خود در شرایط اقلیمی جدید باشد. بدن شما به شرایط آب و هوایی کویر عادت ندارد بنابراین آب زیاد بنوشید و به بدنتان مایعات برسانید. منتظر احساس تشنگی نباشید و هر ساعت حدود 1 لیتر آب بنوشید. نوشیدنی‌های گازدار و شیرین،انتخاب خوبی برای سفر کویری نیستند.
  • مراقب باشید گرمازده نشوید.به هر حال وارد آب و هوایی تازه و متفاوت شده‌اید و احتمال دارد مقاومت بدنتان در برابر این شرایط دشوار کم باشد. نشانه‌های کم‌آبی بدن و گرمازدگی را بشناسید و به محض دیدن آنها،روش‌های مقابله با گرمازدگی و درمان آن را به کار بگیرید.
  • یک لباس سبک،روشن و گشاد،بهترین انتخاب برای کویرگردی است.بهتر است همه بدنتان پوشیده باشد تا دچار آفتاب‌سوختگی نشوید.لباس‌های پوشیده یک فایده دیگر هم دارند و می‌توانند شما را از گزش حشرات و گیاهان رونده کویری محافظت کنند.برای شب‌های کویری که هوا خنک می‌شود،لباس مناسب ببرید.
  • با اینکه نام کویر برای همه ما با یادآوری آفتاب سوزان و هوای خشک همراه است،اما بد نیست بدانید کویر همان‌قدر که آفتاب سوزان دارد،می‌تواند باران‌های تند هم داشته باشد.بادها و طوفان‌های شنی هم اتفاق رایجی در کویر هستند.حواستان به پیام‌های هواشناسی باشد تا برای چنین شرایط جوی آمادگی داشته باشید.
  • تا حد امکان از فضای کمپ‌های گردشگری دور نشوید و همراه گروه باقی بمانید. حتما دوست ندارید در کویر گم شوید!از طرف دیگر حواستان به حفظ فاصله از طبیعت وحشی و حیوانات باشد. گوشتان را تیز کنید تا صدای زنبورها و مارها را بشنوید.
کد خبر 841595
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha