مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

پیشنهاد سفر با دوچرخه از آن پیشنهادهایی است که طرفداران هیجان به شدت از آن استقبال می‌کنند. واقعا هم رکاب زدن در این هوای بهاری و طبیعتی که رنگارنگ شده وسوسه‌کننده است.

دوچرخه سواري

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: سفر با دوچرخه می‌تواند هیجان انگیزترین تجربه شما در طبیعت‌گردی باشد. اما همه‌چیز به همین راحتی هم که فکر می‌کنیم نیست. سفر و گردش با دوچرخه فوت و فن‌هایی دارد که بهتر است قبل از این تجربه هیجان‌انگیز، آنها را یاد گرفته باشیم.

  • سفر رفتن با دوچرخه حتما تفاوت‌هایی با دوچرخه‌سواری معمولی برای تفریح یا ورزش دارد. به همین دلیل هم باید در انتخاب نوع دوچرخه دقت کنید. با توجه به منطقه‌ای که برای گردش انتخاب کرده‌اید و توانایی جسمی خودتان، از دوچرخه مناسب استفاده کنید. فروشگاه‌های تخصصی دوچرخه و باتجربه‌ها می‌توانند شما را در انتخاب درست راهنمایی کنند.
  • دوچرخه راندن هم مثل رانندگی با خودرو، نیازمند رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی است. روی دوچرخه خبری از چراغ راهنما و چراغ ترمز نیست، بنابراین باید جهت حرکت خودتان را با ایما و اشاره به راننده‌ها نشان دهید. البته لازم است دوچرخه خود را به تجهیزات ایمنی لازم مثل چراغ جلو و عقب در شب تجهیز کنید.
  • حتی برای توقف‌های کوتاه موقع سفر، دوچرخه خود را قفل کنید. حتی اگر بخواهید برای یک خرید کوچک از سوپر مارکت یا کافه توقف کنید. بهتر است قفلی انتخاب کنید که علاوه بر استحکام سبک باشد. آمار سرقت دوچرخه را بخوانید تا به اهمیت این کار پی ببرید.
  • مسیری را که می‌خواهید برای رسیدن به مقصد بگذرانید، شناسایی کنید و تمام مکان‌های استراحت و اقامت خود را مشخص کنید. با شناسایی مسیر می‌توان امن‌ترین و بهترین راه برای سفر با دوچرخه را مشخص و انتخاب کنید و با حرکت طبق برنامه، سفری ایمن را با دوچرخه تجربه کنید. شاید بهتر باشد در تجربه های اول سفر با دوچرخه، گروهی سفر کنید.
  • در مسیر به دلیل اینکه امکان دارد شما با شرایط جوی مختلفی مواجه شوید، بهتر است پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و با خود لباسی مناسب به همراه داشته باشید. دوچرخه خود را مجهز به به چراغ های هشدار دهنده کنید تا در تاریکی دیگران شما را ببینند. بررسی اخبار هواشناسی، به خصوص در بهار که هوای متغیری دارد، شما را از غافلگیری نجات می‌دهد.

با دوچرخه هم می‌توان سفر کرد | رکاب بزن مسافر!

  • بر روی یک دوچرخه، بیشتر از ماشین و یا قطار می توانید از طبیعت لذت ببرید و هرجا که دوست داشتید توقف کنید. فقط به پایان سفر فکر نکنید. در طول سفر از همه چیز لذت ببرید و در پی کشف چیزهای جدید باشید. مسیرهای فرعی زیبا را انتخاب کنید و از تجربه های تازه نترسید.
  • موقع دوچرخه‌سواری، روزانه کالری بسیاری مصرف می‌کنید بنابراین برای حفظ سلامتی خود، واجب است غذاهایی انتخاب کنید که این انرژی را جبران کند. غذاهایی با فیبر بالا را فراموش نکنید. غلات، سبزی‌ها و میوه‌های تازه از بایدهای غذایی در سفر دوچرخه‌ای محسوب می‌شوند. نوشیدن آب کافی هم فراموش نشود.
کد خبر 841589
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha