در بررسی اتفاقات سال گذشته ورزش ایران باید ۲رشته را جمع ناموفق ها قرار داد. بسکتبال که نه در بازی های ‌آسیایی مدال گرفت و نه سهمیه المپیک به دست ‌آورد و وزنه برداری که از سال های پر مدالش دور شده است.

خداحافظی حامد حدادی از تیم بسکتبال

همشهری ‌آنلاین - وقتی به سراغ مهم‌ترین اتفاق‌های سال ورزش می‌رویم، خواه ناخواه ناکامی هم جزئی از این معادله است. برای مثال باید به بسکتبال اشاره کرد که اصلا سال خوبی را پشت سر نگذاشت. بسکتبال ایران در سال ۱۴۰۲ برای چهارمین بار متوالی در جام جهانی شرکت کرد و بین ۳۲تیم حاضر در این جام، سی و یکم شد. این بدترین عملکرد تاریخ بسکتبال ایران در جام جهانی بود. ایران در این بازی‌ها حتی یک برد به دست نیاورد و شانس رسیدن به سهمیه المپیک را هم از دست داد. در پایان این رقابت‌ها، حامد حدادی نیز تصمیم به خداحافظی همیشگی با تیم ملی گرفت و از بسکتبال ملی جدا شد. بدون شک او به عنوان بهترین و موفق‌ترین بسکتبالیست تاریخ ایران به یاد آورده می‌شود. اوج ناکامی بسکتبال ایران در سال ۱۴۰۲، شکست مقابل فیلیپین در یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی بود. اتفاقی که موجب شد ایران حتی به یک مدال برنز در این بازی‌ها نیز دست پیدا نکند.

در وزنه‌برداری نیز وضعیت روی همین منوال بود. در مسابقه‌های جهانی امسال، میرمصطفی جوادی تنها وزنه‌بردار ایرانی بود که به مدال طلا رسید. او ۲طلا در حرکت ۲ضرب و مجموع به دست آورد. علی داوودی نیز تنها یک برنز در ۲ضرب تصاحب کرد تا وزنه برداری ایران که زمانی مدعی قهرمانی دنیا بود، حالا در رده دهم جهان قرار بگیرد. در بازی‌های آسیایی نیز تنها علی داوودی بود که توانست ایران را صاحب یک مدال نقره کند و عملکرد وزنه‌برداری ایران در این سال مطلقا ناامیدکننده به نظر می‌رسید. این روند برای سال حساس پیش رو، باید به هر قیمتی تغییر کند. چرا که حال وزنه‌برداری ایران اصلا خوب به نظر نمی‌رسد.

کد خبر 841319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha