مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اعلام کرد: مکان های تاریخی، فرهنگی و موزه های استان تحت پوشش این اداره‌کل روز یکشنبه سیزدهم فروردین‌ماه جاری همزمان با روز طبیعت تعطیل است.

شیراز

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل ایرنا سید موید محسن نژاد روز شنبه در این زمینه بیان کرد: این آثار شامل آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، در شیراز و مجموعه جهانی تخت جمشید موزه تخت جمشید، مجموعه جهانی پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختروکاخ اردشیر فیروزآباد و کاخ ساسان سروستان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: یک میلیون و ۴۵۲هزار و ۹۹۲نفر بازدیدکننده از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۱فروردین‌ماه جاری از مکان‌ها و ابنیه تاریخی، فرهنگی فارس بازدید کردند.

محسن نژاد با اشاره به ارادت میهمانان نوروزی به آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: آرامگاه حافظ همچنان پربازدید کننده ترین مکان تاریخی است که ۳۸۷هزار و ۹۲۱نفر از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۷۶هزار و ۹۲۲نفر، آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با ۲۴۵هزار و ۹۳نفر، ارگ کریم‌خان زند با ۱۵۵هزار و ۹۷۰نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۵۴هزار و ۵۱۴ نفر به ترتیب بناهای باستانی و تاریخی فارس بوده‌اند که بیش‌تر از آن‌ها بازدید شده است.

کد خبر 841312
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha