شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

سرپرست اداره امور داروخانه ها و شرکت های پخش سازمان غذا و دارو فعالیت داروخانه‌ها بدون حضور مسئول فنی را غیرمجاز عنوان کرد.

داروخانه

به گزارش همشهری آنلاین، مینا آژوغ با تاکید بر این که در تمامی داروخانه‌ها مسئول فنی در زمان تحویل دارو به مشتری و بیماران باید حضور داشته باشد، گفت: مسئول فنی واجد شرایط، همان دکتر داروساز است که باید در تمام ساعات فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.

به گفته این مسئول عرضه دارو، کنترل نهایی و صحت تحویل دارو به مشتری بر اساس نسخه پزشک است و مسئول فنی حاضر در داروخانه باید کنترل نهایی دارو را انجام دهد و پاسخگوی سوالات مشتری باشد.

وی در مورد داروخانه‌هایی که بدون حضور مسئول فنی فعالیت می‌کنند، گفت: فعالیت داروخانه بدون حضور مسئول فنی غیر مجاز است. هر مکانی که عرضه دارو در آن به صورت غیرقانونی و بدون مجوز ارائه شود پس از مطلع شدن و دریافت گزارش، تعطیل و متخلفان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند تا به تخلفات آنها رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید

اگر شیرخشک پیدا نمی‌کنید، این مطلب را بخوانید

2 برابر بیشتر از دنیا دارو مصرف می‌کنیم

کد خبر 841212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سهیل IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    7 0
    قبول ممنون. من بدبخت از کجا بفهمم
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    9 0
    چرا مسئولان بهداشت و درمان مردم را دنبال حل مشکلاتی که خودشان ايجاد می کنند، می فرستند، آيا يک مراجعه کننده برای تامين داروی خود، وقت و حوصله دارد که بپرسد دکتر دارو ساز کيه؟ و آيا در داروخانه کسی جوابش را می دهد؟ خيلی بد است، چرا خودشان سرزده به داروخانه نمی روند تا راحت تر داروخانه خاطی را پيدا کنند و به مراجع ذی ربط معرفی کنند؟