سخنان سیاستمدار فرانسوی درباره امکان دخالت کی‌یف در حمله به حومه مسکو، اشاره پوتین به باز شدن پنجره‌ای برای فرار تروریست‌ها در اوکراین، سرنگونی بیش از ده موشک بر فراز سواستوپل و ادامه حملات به شهر بلگوراد روسیه، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.

وضعیت مسکو

به گزارش همشهری آنلاین، اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق نیروهای مسلح ایالات متحده، شب گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تردیدی ندارد مقامات اوکراینی در حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس در حومه مسکو که روز ۲۲ مارس رخ داد، دست دارند. او گفت: «من شک ندارم که اوکراین در این حمله دخالت داشته است.»

ریتر یادآور شد که طی ۲۴ ساعت گذشته، مقامات ایالات متحده از دست داشتن داعش در حمله تروریستی در حومه شهر مسکو خبر داده و همچنان اصرار دارند که چنین است. این افسر سابق اطلاعاتی همچنین افزود که مقامات آمریکایی مدعی هستند که آنها هیچ داده اطلاعاتی که نشان دهنده دخالت اوکراین باشد در اختیار ندارند. ریتر افزود: "این نتیجه‌گیری بسیار جالب است زیرا به این معناست که ایالات متحده چیزی دارد که به آنها اجازه داده این نتیجه را بگیرند."

ریتر برای رد این نظریه که داعش در این حمله تروریستی دست داشته، یادآور شد که تروریست‌های این گروه به دنبال «راه یافتن» به بهشت هستند، بنابراین پس از حمله فرار نمی‌کنند، بلکه خودکشی می‌کنند. ولی جنایتکاران در مسکو تلاش کردند به مخفیگاه خود بگریزند و مخفیگاه آنها در اوکراین بود و آنها با آغوش باز توسط طرف اوکراینی پذیرفته می‌شدند.»

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داد که داعش مسئولیت حمله تروریستی در حومه شهر مسکو را بر عهده گرفت.

در این رابطه، کارین کنایسل، وزیر خارجه سابق اتریش نیز معتقد است که حمله تروریستی در مسکو یک جنایت سفارش شده علیه روسیه است. او گفت: «این یک جنایت سازمان یافته است که دلایل سیاسی پشت آن قرار دارد و به عقیده من که این یک نوع قتل جمعی قراردادی و سفارش شده علیه روسیه است."

کد خبر 840638
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha