یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

سخنگوی شاخه نظامی جنبش حماس از مرگ یکی دیگر از صهیونیست های تحت اسارت گروه های مقاومت فلسطینی به دلیل کمبود دارو و غذا خبر می دهد.

اسیر اسرائیلی

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه تلویزیونی «المملکه» اردن شامگاه امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «ابوعبیده»، سخنگوی گردان های شهید «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در یک پیام تلگرامی اعلام کرد که یکی از اتباع رژیم صهیونیستی تحت اسارت گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه به نام «یگیو بوختاو» ۳۴ ساله، در نتیجه کمبود دارو و غذا جان خود را از دست داده است.

ابوعبیده در پیام خود در این باره همچنین عنوان کرد: ما پیشتر هشدار داده بودیم که بازداشت شدگان اسرائیلی از همان شرایط گرسنگی و محرومیت رنج می برند که ملت فلسطین از آن رنج می برد؛ از کمبود غذا و دارو رنج می برند و بیماری اکنون جان شماری از آنها را تهدید می کند.

شایان ذکر است که با وجود گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز ماه مبارک رمضان، رژیم صهیونیستی که برای نخستین بار از زمان برپایی آن در سال ۱۹۴۸ میلادی، در دیوان کیفری بین المللی (ICC) به اتهام ارتکاب جنایت های نسل کشی علیه فلسطینیان در جریان تجاوز نظامی خود به نوار غزه محاکمه می شود، همچنان برای صد و شصت و نهمین روز به جنگ مرگبار و ویرانگر در این نوار تحت محاصره ادامه می دهد که بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش حماس، تا به امروز دست کم ۳۲ هزار و ۱۴۲ شهید و ۷۴ هزار و ۴۱۲ زخمی بر جای گذاشته در حالی که بیشتر قربانیان کودکان و زنان هستند.

کد خبر 840625
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • US ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    وقتی نمیتونن دارو و غذا گروگان رو تامین کنن چرا گروگان میگیرن! الان اسرائیل به جای این یه نفر،صد تا مرد و صد تا زن و کودک میکشه