آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز و سال ۱۴۰۳ هجری شمسی ابراز امیدواری کرد که نوروز صلح و آرامش برای همه به ارمغان بیاورد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین ، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام تبریک عید نوروز ۱۴۰۳ خود گفت: دوستان عزیز، نوروز جشن پیدایش و آغازی جدید است. آغاز سال نو، فرا رسیدن بهار و تولد دوباره طبیعت.

او تصریح کرد: این جشن، میلیون نفر را از نسل ها و ملت های مختلف گردهم می آورد. در این دوران چالش برانگیز، نوروز، گفتگو، حسن همجواری (همسایگی) و آشتی را ترویج می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل افزود: این جشن، اهداف و ارزش‌های سازمان ملل متحد، حقوق بشر و کرامت انسانی را تقویت می کند. پس بیایید همه با روحیه نوروزی هدایت شویم. بیایید این قدرت را پیدا کنیم که اختلاف‌ها را حل کنیم ، وحدت را تقویت کنیم و از هم حمایت کنیم.

گوترش اضافه کرد: بگذارید طلوع بهار، بذرهای جدیدی از امید را در قلب ما بپروراند. امید به اینکه بتوانیم به عنوان یک خانواده انسانی به سمت آینده ای روشن تر حرکت کنیم.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: بهترین ها را برای همه کسانی که نوروز را جشن می گیرند، آرزو می‌کنم. امیدوارم که صلح و آرامش ، سلامتی و شادی را برای همه به ارمغان بیاورد.

کد خبر 840210
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha