امکان جستجوی شیرخشک‌های معمولی هم در سامانه تیتک فراهم شد و با وارد کردن نام انواع شیرخشک‌ها نزدیک‌ترین داروخانه برای خرید معرفی می‌شود. 

شیرخشک

به گزارش همشهری آنلاین، بازار شیرخشک‌های معمولی و رژیمی کمبودهای بحرانی چند ماه پیش را ندارد. توزیع آن مشروط به ارائه کد ملی کودکان هم تا حدودی خروج این محصول از اصلی مصرف را کنترل کرده است. اما به دلایل مختلف از جمله توزیع کمتر، عدم تمایل داروخانه‌ها به خرید شیرخشک به دلیل کمبود نقدینگی یا مطالبات پرداخت نشده و... باعث شده که دسترسی به شیرخشک‌های معمولی هم در برخی داروخانه‌ها میسر نباشد و خانواده‌ها زمان زیادی برای خرید محصول مورد نظرشان صرف کند.

این در حالی است که سامانه تیتک سازمان غذا و دارو یکی از مراجع اصلی پیدا کردن محصولات سلامت‌محوری است که در برخی داروخانه‌ها کمبود می‌شود و این ظرفیت پیش از این تنها برای شیرخشک‌های رژیمی در تیتک وجود داد. اما حالا شیرخشک‌های مراکز توزیع شیرخشک‌های معمولی و موجودی داروخانه‌ها از این محصول هم به تیتک اضافه شده است.

بهادر صیدمحمدیان، رئیس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو درباره اضافه شدن امکان جستجوی شیرخشک معمولی به سایر شیرخشک های مصرفی نوزادان در سامانه تیتک گفت: تا پیش از این امکان جستجوی انواع شیرخشک‌های رژیمی در این سامانه وجود داشت اما اکنون امکان جستجوی انواع شیرخشک‌های معمولی مهیا شده و افراد با استفاده از این سامانه، براحتی می‌توانند انواع شیرخشک مورد نیازخود را استعلام و تهیه کنند.

برای جستجوی داروخانه‌هایی که شیرخشک‌های معمولی را در اختیار دارند از اپلیکیشن تیتک و یا سایت ttac. ir استفاده کنید. با ورود به این یکی از این دو بخش در قسمت کمبود شیرخشک، نام شیرخشک مورد نظر را به صورت لاتین یا فارسی وارد و با مشخص کردن محدوده مدنظر، نزدیک‌ترین داروخانه‌ای که محصول مورد نیاز شما را در اختیار دارد، ببینید.

بیشتر بخوانید

ماجرای یک عکس از صف طولانی دارو

چه کسانی شیرخشک‌ ارزان می‌گیرند

سقف مجاز شیرخشک یارانه‌ ای چقدر است؟

کد خبر 840072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Borzoo NO ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    2 1
    حالا بلفرض شیر خشک پیدا شد.. قیمت آن چند است ؟؟؟