معاون عمرانی فرمانداری تهران از تأیید نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای سال آینده از سوی هیأت تطبیق فرمانداری تهران خبر داد.

مترو

همشهری آنلاین- فهمیه طباطبایی: برای سال ۱۴۰۳ طبق مصوبه شورای شهر تهران در بخش مترو ۲۸درصد، در بخش اتوبوس ۲۶درصد و کرایه تاکسی ۴۵درصد افزایش خواهد داشت.

سعید بشیری در تشریح روند تأیید نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت و مصوبه شورای شهر تهران در هیأت تطبیق فرمانداری تهران، گفت: نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی مصوب شورای اسلامی شهر تهران در هیات تطبیق فرمانداری تهران بررسی شده و نهایتا مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: بر روی ارقام با توجه به اینکه پایین تر از نرخ تورم بود، نکته‌ای نداشتیم؛ اما چند نکته حقوقی در متن مصوبه بود که به شورای شهر تهران اعلام شد تا برطرف کنند؛ لذا ارقامی که برای نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در شورای شهر تهران مصوب شده بود به تأیید هیات تطبیق فرمانداری تهران رسید.

معاون عمرانی فرمانداری تهران تأکید کرد: به این ترتیب برای سال آینده بر اساس مصوبه شورای شهر تهران ۲۸ درصد افزایش در بخش مترو، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در بخش تاکسی را خواهیم داشت.

کد خبر 840054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 1
    نرخ خدمات عمومی و کرایه اتوبوس تاکسی درون شهری برون شهری نباید افزایش یابد در این کشور افراد فقیر مستمند ضعیف بیکار معلول بدبخت و بیچاره بی خانمان دانشجوبرانداز بیکار فارغ التیحصیل بیکار متاهل بیکار مجرد بیکار ......داریم.عرصه عمومی و خدمات عمومی نباید کرایه ها را افزایش داد فقرا ایتام را دریابید.دنیا همه اش اقتصاد پول و رفاه نیست قدری انسانیت و ترحم و شفقت داشته باشیم.هم دولت هم مردم مقداررزیادی بی رحم و سنگدل شدند ای کاش اندکی مفاهیم پاکی و دلسوزی و خوبی و ترحم و مهربانی را یادآوری و تمرین می کردیم.دنیادفقط پول و ثروت و خوشی نیست.
    • محمد احمدپور.تاکسی فرودگاه مشهد IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      سلام.سرمایه تاکسی با خود راننده است.شما نگاه نکن که مثلاً۴۶ درصد کرایه تاکسی افزایش پیدا می‌کند.کرایه تاکسی مثل حقوق کارمند و کارگر نیست که همه آن به کارمند و کارگر برسد.هزینه لوازم یدکی و تعمیر و ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده.راننده زیر بار مخارج ماشین مونده.در روز اگه ۷۰۰ هزار تومان دَخل مان شود، ۲۰۰ هزار تومان برای راننده می‌ماند.یکماه بیا با تاکسی کار کنید و بعد نظر بدهید مردم گناه دارن.کارمند و کارگر عیدی و پاداش دارد و در سال یکماه مرخصی با حقوق دارد.تاکسیران اگر بیمار شود و یا خودرو خراب شود باید از جیب بخورد.