شبکه کان اسرائیل مدعی شد که «مروان عیسی» معاون فرمانده کل عزالدین القسام در حمله هفته گذشته ارتش اشغالگر در غزه به شهادت رسیده است.

محمد ضيف-مروان عيسي

همشهری آنلاین، شبکه شرکت پخش همگانی اسرائیل (کان) امروز (یکشنبه) مدعی شد که «مروان عیسی» معاون «محمد ضیف» فرمانده عزالدین القسام در حمله هفته گذشته در غزه به شهادت رسیده است.

این شبکه در برنامه صبح امروز خود مدعی شد که این مقام بلندپایه حماس در حمله نیروی هوایی به شهادت رسیده است و حماس نیز در تماس‌های محرمانه خود با تأیید شهادت مروان عیسی گفته است که او در زیر آوار تونلی که در آن هدف قرار گرفته همچنان مدفون است.

با این حال جنبش حماس هنوز این شایعات را تأیید نکرده است.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی هفته گذشته خبر دادند که ارتش این رژیم مکانی در اردوگاه النصیرات در غزه را به زعم حضور «مروان عیسی» معاون «محمد ضیف» فرمانده عزالدین القسام در آن‌جا، بمباران کرده است. منابع فلسطینی شهادت ۵ نفر را در این بمباران تأیید کردند.

شبکه ۱۳ اسرائیل نیز گزارش داده بود که ارتش و شاباک (سرویس امنیت داخلی) منتظر واکنش حماس هستند.

«مروان عیسی» به عنوان مرد در سایه و دست راست محمد الضیف و جانشین فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام و از اعضای دفتر سیاسی و نظامی حماس شناخته می‌شود.

او متولد ۱۹۶۵ (۵۹ ساله) است و همواره مورد تعقیب سازمان‌های امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل بود. او همچنین از سال‌های ۱۹۸۷ الی ۱۹۹۳ به مدت ۵ سال در زندان‌های رژیم اشغالگر بود.

رسانه‌های اسرائیلی در مورد او نوشته‌اند: «او مرد عمل و نه حرف است، گفته می‌شود آن قدر باهوش است که می‌تواند پلاستیک را به فلز تبدیل کند».

کد خبر 839791
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 5
    هر مبارزی که در سرزمین فلسطین به شهادت می رسد. مزدوران صهیونیستی را از خاک فلسطین دور می کند.
  • محسن IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 1
    دشمن اصلی فلسطینی ها اسرائیل نیس بلکه اول جاسوسان و خائنین که فلسطینی هستن و دارن نوکری اسرائیل میکنن چون بدون اینا اسرائیل محاله جاشو پیدا کنم بعد حکام بی شرف اعراب مثل امارات بحرین قطر اردن مصر عربستان.. هستن و در آخر دشمن فلسطینی ها اسرائیله
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 3
    امارات دومین تولیدکنندہ غذاازایران است اگراین دوکشورباھم ھماھنگ باشند باتوکل برخدا بہ طوری کہ دین اسلام دستوردادہ نجات دھندایتام مظلوم فلسطین را