مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمدگفت :‌ یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش و کوهنورد پنجشنبه شب ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ موفق به مشاهده و فیلمبرداری از چهار قلاده خرس قهوه ای در مسیر جاده منطقه اندرسا در منطقه حفاظت شده دنا شد.

به گزارش همشهری آنلاین، اسلام جاودان خرد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار کرد: ویدئویی توسط یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش و کوهنورد پنجشنبه شب ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ از حضور ۴ قلاده خرس قهوه ای در حوالی منطقه حفاظت شده دنا تهیه شده است.

وی افزود: همراهمی همه آحاد مردم در امر حفاظت عرصه های طبیعی امری ضروری به نظر می رسد و در این راستا با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست و تلاش شبانه روزی همکاران شاهد گونه‌های مختلف حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و در زیستگاه‌های خود تراکم پایینی دارند؛ به همین خاطر خطرات متعددی آنها را تهدید می‌کند، بنابراین حفاظت از آنها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی کشور به شمار می‌رود.

«امین خوبیاری»، این دوستدار محیط زیست و کوهنورد ۳۶ ساله سی سختی در این خصوص گفت: ساعت ۲۲ و ۳۷ دقیقه شب ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ حوالی شهر سی سخت و در محدوده منطقه حفاظت شده دنا ناگهان یک قلاده خرس قهوه ای به همراه سه توله اش را در مسیر مشاهده و از آنها فیلمبرداری کردم.

گفتنی است که طی دو روز اخیر یک قطعه فیلم از چهار قلاده خرس قهوه ای که توسط یک دوستداران محیط زیست و کوهنورد در محدوده منطقه حفاظت شده دنا فیلمبرداری شده بود در فضای مجازی منتشر شده بود که واکنش هایی را در پی داشت.

کد خبر 839512
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha