امروز شنبه (۲۶ اسفند) گستره بارش‌ها بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از شرق دریای خزر را در برمی‌گیرد. روز دوشنبه (۲۸ اسفند) با ورود سامانه بارشی جدید بارش‌ها در پهنه غربی کشور از سر گرفته می‌شود و شدت بارندگی در روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند) صدور هشدار نارنجی برای ۱۰ استان را رقم زده‌است.

بارش باران و برف در پایتخت

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «بارش‌ها امروز شنبه (۲۶ اسفند) علاوه بر اینکه در جنوب غرب و غرب کشور، مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از غرب سواحل دریای خزر ادامه دارد، به بخش‌هایی از شرق و شمال کشور نیز راه پیدا می‌کند. در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف را شاهد هستیم.»
کبری رفیعی افزود: «وضعیت بارش‌ها در روز یکشنبه (۲۷ اسفند) در شرق و شمال شرق کشور به شکل رگبار پراکنده است و روز دوشنبه (۲۸ اسفند) با ورود سامانه بارشی جدید بارش‌ها دوباره در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور آغاز می‌شود. در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و غرب سواحل خزر هم بارندگی پیش‌بینی می‌شود.»
رفیعی ادامه داد: «روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند) فعالیت سامانه بارشی تقویت می‌شود و در شمال غرب، غرب و جنوب غرب بارش‌ها شدید می‌شود به طوری که در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال غرب استان فارس بارندگی شدیدی را تجربه خواهند کرد و هشدار نارنجی صادر برای این مناطق صادر شده‌است.»
صدور هشدار نارنجی به معنای مخاطره‌آمیز بودن بارش‌هاست و کارشناس سازمان هواشناسی در این باره توضیح داد: «بارش‌ها سبب لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد. در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برف‌گیر وجود دارد. خطر برخورد صاعقه با سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی و بروز خسارت وجود دارد. احتمال ریزش سنگ در مناطق کوهستانی نیز پیش‌بینی می‌شود. هموطنانی که در این مناطق حضور دارند حتما به هشدار نارنجی دقت و توجه داشته باشند.»
پدیده دیگری که از سوی سازمان هواشناسی اعلام شده است به وزش باد شدید مربوط می‌شود.
رفیعی در توضیح بیشتر گفت: «شنبه (۲۶ اسفند) وزش باد شدید در علاوه نیمه غربی کشور در نیمه شمالی استان فارس، شمال کرمان و جنوب یزد نیز این پدیده را تجربه خواهند کرد. روز یکشنبه (۲۷ اسفند) نیز انتظار می‌رود که در دامنه‌های جنوبی البرز و در امتداد زاگرس وزش شدید باد اتفاق بیفتد. روزهای دوشنبه (۲۸ اسفند) و سه‌شنبه (۲۹ اسفند) برای مرکز، جنوب شرق و شمال شرق کشور هم وزش باد شدید پیش‌بینی شده‌است. در مناطقی که طی روزهای گذشته بدون بارش بودند، وزش باید شدید سبب خیزش گرد و خاک نیز خواهد شد.»
تهران هم آسمان ابری و نیمه ابری را تجربه می‌کند که در برخی ساعات با رگبار، باران و وزش باد همراه است. بارش در هنگام شب کمتر می‌شود. بیشینه دمای تهران ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما هم ۱۱ درجه پیش‌بینی شده‌است.
سردترین مرکز استان اردبیل با دمای صفر درجه سانتی‌گراد است و گرم‌ترین مرکز استان اهواز با دمای هوای ۳۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنند. گزارش‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که سردترین ایستگاه هواشناسی کشور دیزین بالا در استان البرز با دمای هوا ۵درجه زیر صفر است.

بیشتر بخوانید:
سامانه بارشی جدید به ایران می رسد | این استان‌ها منتظر برف و باران باشند

کد خبر 839303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 3
    این همه دم از حجاب می زنید عکسی که برای گزارش وضعیت آب و هوا منتشر می کنید اصلاً مناسب نیست