امام جمعه مشهد گفت: لازم است که مدیریت معیشت مردم از مدیریت توسعه اقتصادی جدا شود و در یک عرصه، معیشت مردم مدیریت شود تا تنگ تر نشود و مدیریت توسعه اقتصادی در عرصه دیگری باشد.

علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد به ارزیابی عملکرد دولت در سال جاری پرداخت و گفت: در ابتدای سال، رهبر معظم انقلاب "مهار تورم و رشد تولید" را به عنوان شعار سال و محور فعالیتهای دستگاه های اجرایی قرار دادند که دولت تاکنون در تولید منهای درآمد نفتی، موفق عمل کرده است.

وی اضافه کرد: در این مدت هفت هزار بنگاه و موسسه اقتصادی راه اندازی یا احیا شده است که این موضوع در کاهش نرخ بیکاری تاثیر داشته و آن را در کل کشور به هشت درصد و در خراسان رضوی به ۶ درصد رسانیده است.

امام جمعه مشهد گفت: دولت برخی از موانع تولید را نیز برداشته و باعث افزایش صادرات کالا به خارج از کشور و افزایش بهره وری شده است.

علم الهدی افزود: روزی که دولت سیزدهم امور اجرایی کشور را برعهده گرفت، تورم نقطه به نقطه ۵۹.۸ درصد بود اما تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه امسال در کشور به ۳۵.۸ درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: البته این میزان مهار تورم مورد رضایت مردم نیست، زیرا انتظار مردم از مهار تورم کاهش قیمتها یا لااقل جلوگیری از افزایش قیمتهاست که متاسفانه این اتفاق نیفتاده و نه تنها قیمتها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است و باید دستگاههای تصمیم گیرنده مدیریت کشور در مجلس و دولت این مساله را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تورم نقطه به نقطه برای توسعه اقتصادی و رشد تولید مهار شده اما اثر این مهار تورم، قیمتها را کاهش نداده است و لازمه تحقق این امر، رشد تولید در کشور است.

علم الهدی افزود: واحد تولیدی برای رشد، نیاز دارد که سبد درآمدش از سبد هزینه اش بیشتر باشد در غیر این صورت ناگزیر به افزایش قیمت کالای خود خواهد شد و این مساله فشار معیشتی بر مردم را افزایش می دهد، مشکل امروز این است که مهار تورم نقطه به نقطه در معیشت مردم اثر نگذاشته بلکه با افزایش قیمتها سفره مردم کوچکتر شده است.

وی اجرای طرحهای مربوط به کالابرگ الکترونیکی یا افزایش یارانه دهکهای یک تا سه در ماه رمضان یا افزایش شمولیت سهام عدالت از سوی دولت را در کاهش مشکلات مردم موثر دانست و از دولت خواست این طرحها و حرکات را به صورت فراگیر اجرا کند تا در کاهش قیمت کالاها اثرگذار باشد.

کد خبر 839301
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    9 1
    دولت سیزدهم تورم را مهار و کمتر کرده است؟؟؟