بر اساس تحلیل ویژه‌ای که شرکت سیستم اطلاعات الکترونیک «بازیلا» برای روزنامه اسرائیلی معاریو انجام داده است، «یحیی السنوار»، رهبر جنبش حماس در غزه همچنان از حمایت قابل توجه فلسطینیان در این باریکه برخوردار است.

یحیی السنوار

به گزارش همشهری‌آنلاین، به نقل از آرتی، این تحلیل نشان داد که گفتمان عمومی در شبکه‌های اجتماعی عربی‌زبان غزه عمدتاً نسبت به حماس و به طور ویژه نسبت به یحیی السنوار در سه هفته گذشته مثبت بوده است.

رسانه‌های اسرائیلی گفتمان عمومی مثبت نسبت به السنوار را «غافلگیرکننده» دانستند.

کارشناسان شرکت بازیلا تصریح کردند: با تهدیدات اسرائیل علیه وی در رسانه‌ها، می توان افزایش گفتمان حمایتی نسبت به شخص السنوار را مشاهده کرد. به عنوان مثال، پس از اینکه سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که «جنگجویان ما زنده یا مرده به السنوار دست خواهند یافت»، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی غزه مشاهده شد که از او به عنوان فردی که اسرائیل را غافلگیر کرده تمجید می‌کردند و اینکه با وجود تمام اطلاعاتی امنیتی که اسرائیل در اختیار دارد، السنوار همچنان مخفی است.

علاوه بر این گفتمان مثبت، اظهارنظرهای بسیاری نیز در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده که اسرائیل را مسئول اوضاع غزه دانسته و آرزوی «نابودی دشمن صهیونیستی» و دعا برای مردم فلسطین را داشتند.

با آغاز ماه رمضان بدون توقف جنگ، نظرات بسیاری در تمجید از السنوار به عنوان فردی که «قاطعانه در برابر تهدیدات اسرائیل ایستاده است» منتشر شد.

بر اساس گزارش معاریو، افزایش اظهارنظرهای مثبت نسبت به حماس به دلیل گزارش‌های متعددی است که می‌گوید «به نظر می‌رسد اسرائیل موفق به حذف مروان عیسی، رئیس ستاد حماس شده است.»

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، اسرائیل جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که علاوه بر بروز یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها، تاکنون منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی غیرنظامی شده است که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

کد خبر 839281
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    14 11
    قسم ميخورم صدا وسيما نظر خواهي را انجام دادند
  • ناشناس IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    8 9
    الگوی تمام ازادی خواهان جهان که با بزرگترین ارتشهای جهان مبارزه کرد وراهنمای تمام ملت ها شد مقاومت با تکیه بر نیروی الهی اسلام دا احیا کرد زنده باد فلسطین
  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    11 5
    یه نظر خواهی و نظر سنجی هم از مردم خودمان انجام بدهید وتظرشان را در مورد مشکلات اقتصادی و معیشتی و عملکرد دولتمردان و مديران بزارید بد نیست
  • منتقم IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    1 0
    آدم این مجاهد فلسطینی رو که میبینه یاد حاج قاسم خودمون می افتیم