فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح فعالیت این یگان در ایام نوروز گفت: مسئولیت تامین امنیت تعداد زیادی از اماکن مهم و پربازدید پایتخت از جمله حدود ۱۵ بوستان بزرگ تهران در ایام عید با یگان حفاظت شهرداری است،

سرخه حصار

به گزارش همشهری آنلاین، تامین امنیت پایتخت در ایام نوروز با توجه به خروج بسیاری از تهرانی‌ها از شهر، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از سوی دیگر تهران در این ایام میزبان بسیاری از هموطنانی است که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری پایتخت به تهران سفر می‌کنند و بخش زیادی از آنها از بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری برای اسکان موقت استفاده می‌کنند. تامین امنیت بوستان‌ها و بسیاری از اماکن پربازدید شهری در این ایام با یگان حفاظت شهرداری تهران است که در کنار نیروی انتظامی پایتخت، تلاش می‌کنند فضایی امن را برای پایتخت فراهم کنند.

سرهنگ سید هادی موسوی، فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در گفت وگو با همشهری در تشریح فعالیت این یگان در ایام نوروز گفت: مسئولیت تامین امنیت تعداد زیادی از اماکن مهم و پربازدید پایتخت از جمله حدود ۱۵ بوستان بزرگ تهران در ایام عید با یگان حفاظت شهرداری است، به همین دلیل نیروهای این یگان به تبعیت از فرماندهی انتظامی کل تهران در دو شیفت تقسیم‌بندی شده‌اند.

استقرار یگان در بوستان‌های بزرگ تهران

او با تاکید بر افزایش ضریب اهمیت تامین امنیت بوستان‌های بزرگ به دلیل حضور بیشتر مردم در بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری در این ایام افزود: بوستان‌هایی مثل سرخه‌حصار، چیتگر، لویزان، آزادگان، بعثت و ولایت، بوستان‌هایی هستند که ما در آنجا یگان مستقر داریم و حفظ امنیت این اماکن با یگان است.

تامین امنیت برج میلاد

سرهنگ موسوی با اشاره به حجم بالای بازدیدهای نوروزی از برج میلاد، تامین امنیت این مکان گردشگری تهران را با یگان حفاظت شهرداری دانست و افزود: در برج میلاد، چه در محیط پیرامونی و چه در داخل برج در برنامه‌هایی که برگزار می‌شود، نیروهای یگان حفاظت شهرداری مسئولیت برقراری و حفظ امنیت را برعهده دارند. تامین امنیت دریاچه خلیج فارس، دیگر مکان گردشگری پربازدید تهران نیز در ایام نوروز با یگان حفاظت شهرداری است و به گفته سرهنگ موسوی در تعطیلات نوروز نیروهای یگان در اطراف دریاچه حضور دارند.

آسیب‌های بوستان‌ها رصد می‌شود

فرمانده یگان حفاظت شهرداری درباره جزئیات تامین امنیت پارک‌ها و بوستان‌های تهران نیز گفت: مشکلاتی از قبیل خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی، نزاع و درگیری‌های احتمالی، موضوعات حول محور حجاب و عفاف، یا خودروهایی که ممکن است از قانون تبعیت نکنند و به طور کلی تمامی موضوعاتی که مسئولیت آنها با نیروی انتظامی است، اگر در بوستان‌های شهری رخ دهند رسیدگی به آنها با یگان حفاظت شهرداری است. نیروهای یگان همچنین تامین امنیت مساجد و اماکن پر ازدحام پایتخت در شب‌های قدر را نیز برعهده دارند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران، برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، حدود ۲۳۰ نفر نیروی انتظامی این یگان در آماده باش ۱۰۰ درصدی هستند و بیش از ۳ هزار نیروی غیرانتظامی نیز در دو شیفت درآماده‌باش کامل به سر می‌برند.

کد خبر 838602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha