مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: بیمارانی که دارو مصرف می‌کنند، قبل از روزه گرفتن، حتما با پزشک معالج خود درخصوص نحوه مصرف دارو مشورت کنند.

ویزیت بیمار - پزشکی - بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا جهانگرد دیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: طبق توصیه قرآن و فقها، از شرایط صحیح بودن روزه این است که فرد هرگونه بیماری که روزه برای آن مضر است، نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بیماران مزمن برای مشورت در خصوص امکان روزه گرفتن و هرگونه تغییر در رژیم درمانی خود باید به پزشک معالج مراجعه و طبق دستورالعمل‌های موجود عمل کنند.

جهانگرد در مورد بیماری‌های حاد و کوتاه‌مدت که به درمان نیاز دارند نیز توصیه کرد: داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها برای عفونت‌ها یا ضدالتهاب غیراستروئیدی برای درد باید داروهایی با دوز کم یک بار در روز انتخاب شوند.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو همچنین از بیماران خواست از دریافت مایعات کافی از فاصله افطار تا سحر اطمینان حاصل کنند.

وی درباره استفاده کوتاه‌مدت یا مصرف ممتد داروی ضد بارداری برای بیش از یک ماه به منظور به تعویق انداختن عادت ماهانه جهت روزه‌داری هشدار داد و وقوع عواقب جدی مانند سکته مغزی و ترومبوز (تشکیل لخته خونی) ورید مغزی به دنبال این اقدامات را منتفی ندانست.

جهانگرد تاکید کرد: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که دارو مصرف می‌کنند قبل از اقدام به روزه گرفتن حتماً باید با پزشک معالج خود در خصوص نحوه مصرف دارو مشورت کنند تا بر اساس شرایط منحصر به فرد هر بیمار توصیه‌های لازم ارائه شود.

کد خبر 838363
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha