در این سند واژه‌هایی عنوان شده که باید دید مدیران میانی در تصمیم‌گیری‌هایی که خواهند داشت از این واژه‌ها چه برداشت‌هایی خواهند کرد و آیا این سند می‌تواند به حاشیه‌های اجراها و کنسرت‌ها در دیگر شهرها خاتمه دهد؟ و اینکه هنرمندان راحت‌تر از گذشته بتوانند اجراهای خود را داشته باشند.

موسیقی

همشهری آنلاین: سند ملی موسیقی براساس مصوبه جلسه 454شورای معین شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و برای اجرا ابلاغ شد. این سند که به امضای سید ابراهیم رئیسی، رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. معین شد که ستاد اجرایی موسیقی کشور موظف است حداکثر تا 3‌ماه بعد از تصویب این سند؛ برنامه‌های اجرایی این سند را براساس دستورالعمل ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تهیه و تکمیل و همچنین برای تصویب ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، به دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارسال کنند.
اختصاص آنتن‌های سراسری شبکه‌های سیما به موسیقی ایرانی، نواحی و آیینی با حضور تمام عوامل و سازها و ملزومات صحنه‌ای در چهارچوب آیین‌نامه خاص مصوت ستاد اجرایی موسیقی کشور یکی از بندهای مصوب سند ملی موسیقی ایران است. همچنین حمایت اجراهای هنرمندان آیینی و بومی و نواحی بر پایه موسیقی اصیل و سنتی ایرانی در مقصدهای گردشگری و بومگردی از دیگر مصوبات این سند است. حمایت از آموزشی و اجرای موسیقی متعهدانه در نهادهای فرهنگی و اجتماعی از دیگر موارد اجرایی این سند است. البته در این سند واژه‌هایی عنوان شده که باید دید مدیران میانی در تصمیم‌گیری‌هایی که خواهند داشت از این واژه‌ها چه برداشت‌هایی خواهند کرد و آیا این سند می‌تواند به حاشیه‌های اجراها و کنسرت‌ها در دیگر شهرها خاتمه دهد؟ و اینکه هنرمندان راحت‌تر از گذشته بتوانند اجراهای خود را داشته باشند.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مدیرکل دفتر موسیقی صدا و سیما، مدیر دفتر موسیقی حوزه هنری، نماینده دفتر تبلیغات اسلامی، نماینده حوزه علمیه قم و رئیس خانه موسیقی از اعضای ستاد اجرایی سند ملی موسیقی ایران هستند. سندی که در آن علاوه بر اهداف کلی تبیین شده، 27بند از موارد اجرایی سند ملی موسیقی ایران را باید عملیاتی کنند.

کد خبر 838211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha