انتشار فیلم ناراحت کننده درگیری مرد روحانی و زن مکشفه در درمانگاهی در قم بخشی از فضای رسانه ای را متوجه خود کرده است.

درگیری زن قمی با یک روحانی در درمانگاه

به گزارش همشهری‌آنلاین، انتشار فیلم ناراحت کننده درگیری مرد روحانی و زن مکشفه در درمانگاهی در قم بخشی از فضای رسانه ای را متوجه خود کرده است.

آنطور که در فیلم مشخص است ظاهرا فرد روحانی در اعتراض به کشف حجاب خانمی در درمانگاه با موبایلش از وی عکس می گیرد که این امر با فریادزنی های غیرعادی فرد مکشفه همراه می شود.
بلافاصله این فیلم توسط فردی که گفته شده از مسئولین درمانگاه است به شبکه تروریستی اینترنشنال ارسال شده و در فضای مجازی به صورت گسترده پخش می شود.

جریان ضدانقلاب نیز که از مدتها قبل ایجاد دوقطبی و شکاف اجتماعی در کشور را در دستور کار دارد به راحتی از چنین سوژه هایی نمی گذرد و اقدام یک طلبه جوان را به کل نظام تعمیم می دهند.

اما صرفنظر از شناخت این میدان در ماجرای درمانگاه قم کدام طرف مقصر است؟ و آیا در صورت تقصیر همه طرفین به یک اندازه مقصرند؟ برای جلوگیری از چنین اقدامات مشابهی چه باید کرد؟
واضح است که در درجه اول زن مکشفه دچار فعل حرام شرعی کشف حجاب شده است. وی البته در ادامه با هیاهو و حمله به روحانی جوان خطای دیگری مرتکب می شود.

در سوی مقابل هم عده ای اقدام طلبه جوان را که به نظر می رسد قصد نهی از منکر دارد را خلاف قانون و اخلاق می دانند.
در این زمینه خبرنگار فارس در مصاحبه با چند وکیل و حقوقدان این اقدام را از لحاظ قانونی بررسی کرده است.

محمدمهدی توکلی وکیل دادگستری با استناد به قانون می گوید: عکس برداری از افراد بی حجاب برای اثبات کشف حجاب فرد جرم نیست؛ اما اگر همین عکس در فضای مجازی منتشر شود و شخص در عکس حجاب مناسبی نداشته باشد، اشاعه فحشا محسوب می‌شود و جرم است.

سید علیرضا حیدری،‌ وکیل دادگستری هم با اشاره به مسأله رخ داده در قم معتقد است: فیلمبرداری و عکس انداختن از محل‌های عمومی جرم نیست؛ با توجه به اینکه این حادثه در محل عمومی و یک درمانگاه رخ داده است، جرمی رخ نداده است.

با همه اینها آیا اقدامات اینچنینی که طبق ظواهر با هدف انجام فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد و خلاف قانون هم نیست، بلا اشکال است؟
شناخت میدان و بازی دشمن که سعی در ایجاد شکاف در بین مردم را دارد و بارها به صورت صریح اعتراف کرده است که به کمتر از تجزیه ایران قانع نیست صورت مساله را کمی متفاوت می کند و رعایت ملاحظات بیشتری را برای کنش گری دینی و انقلابی می طلبد.

از یک سو نمی توانیم و نباید ماجرای امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل کنیم و از سوی دیگر سوء استفاده دشمن و عوامل داخلی و ورشکستگان سیاسی را نیز نباید نادیده بگیریم.
به نظر می رسد بهترین راه برای عموم مردم تذکر لسانی محترمانه مطابق آنچه رهبر انقلاب توصیه کردند باشد: «بگو و رد شو»

بنابراین هر اقدام دیگری نظیر مشاجره، تهدید یا تأدیب اگرچه جزو مراتب امربه معروف و نهی از منکر باشد اما در حکومت اسلامی بعد غیرلسانی آن صرفا برعهده حاکمیت گذاشته شده است. اگرچه متاسفانه در اثر اهمال مسئولین ذیربط و انفعال آنها روز به روز وضعیت فساد و فحشا علنی تر شده است.

با این حال مواجهه خیرخواهانه و مشفقانه با هموطنانمان از جمله افرادی که خطای ظاهری حجاب دارند می تواند در اصلاح نقص آنها و ایجاد و حفظ وحدت داخلی موثر باشد.
ذکر این نکته نیز ضروری است که نباید از خطای فرد ارسال کننده ویدئو به شبکه های ضد انقلاب چشم پوشی کرد. موضوعی که پیگیری اطلاعاتی و برخوردی عبرت آموز را می طلبد.

کد خبر 838180
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 48
  • hamed IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    76 9
    این دوقطبی را که خودمان ایجاد کرده ایم چه ربطی به این آن دارد
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      3 10
      همین مونده تو کوچه خیابون هر کی از راه برسه بخاد با بهانه های واهی گوشیمون را چک کنه بعدم همدستش بدزده و فرار کنه.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    70 7
    فيلم برداري روحاني تبديل شده به حمله زن بي حجاب ؟؟
  • نا شناس US ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    24 52
    فکر کنم فرد روحانی اگر لسانی تذکر می داد نتبجه بهتری داشت واین تنش واین مشکل را هم برای خودش وهم برای نظام‌درست نمی کرد
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    14 92
    طرفی که فیلم را ارسال کرد برای اینتر نشتنال از مهرهای اسراییل هست سزایش اعدام انقلابی است
    • آشنا IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      17 3
      برای نوشتن هی چیزی اول به مغزت مراجعه کن!!؟ مثلا میخوای بگی طرف کار بدی کرده ولی این کار امثال تو صد برابر بدتر از اون احمق وطنفروشه
  • عقیل اکبری اسداباد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    11 72
    ارسال کننده فیلم به خارج ..بایداشدمجازات درنظرگرفت تادیگران عبرت بگیرند..وجز مخالفین نظام.ومردم هستند.وطن فروش است عکس خانمی رابه خارج از کشورارسال می کنند
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      34 3
      یه دیالوگ توی فیلم بی پولی بود آخر فیلم ، زنه میگفت اصل قضیه رو نمیگیری ، گیر میدی به بی ربط ترین چیز. حالا قصه شماست، اتفاق افتاده بیست نفر اونجا دیدن ، خدا که از همه بالاتر و مهمتره هم دیده ، شما ناراحتی چرا پخش شده؟
    • حسین IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      9 5
      اکثریت مردم با حرف تو موافق نیست جناب
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    75 9
    مگه نگاه به نامحرم گناه نیست چه برسد به فیلمبرداری و عکس برداری!!!!!!!!!! متاسفم که کل احکام اسلام هم رعایت نمی کنید
  • جمال IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    101 9
    این مطالب چیه گذاشتین ۹۰ درصد مردم مخالف کار اون روحانی هستن
    • امید IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      8 33
      بیا دیسلایکاتوببین بعدبگو ۹۰ درصدمخالفن.کار روحانی نادرست بوده ولی نادرست تراون زنی است که زیبایی شو به حراج گداشته وکثیف تراونی است که فیلم رابه شبکه ی خرابکار فرستاده
    • A IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      6 2
      امید جان تعداد دیس لایکا رو نگا
    • FR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      1 2
      امیدبرعکس نگفتی؟ مردم که ازکارروحانی ناراحت هستن ازنظرات ولایک ودیسلایک معلومه
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      1 2
      ناامید لایکارو نگااااااااااااا
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      2 2
      ۹۰ درصد مردم هم مخالف کار اون زن هستن، این شیوه موبایل قاپی است
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    18 71
    اهمال در برخورد با مروجان فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی فاجعه بارست متاسفانه فقط و فقط حرف و شعار!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    61 6
    طلبه باید مکان را در نظر می‌گرفت بانوی جوان بچه بغل در بیمارستان روسری کمی عقب می‌رود او نباید فیلم می‌گرفت در انتخابات مشکلی نبود خلاصه روحانی اشتباه کرد
    • خلیل IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      31 3
      اخیرا مد شده بعضی از افراد جهت ارتقا شغلی ومالی اقدام به تذکر به مردم توام با فیلمبرداری یکی از دوستان می کنند تا طرف عصبی شده وحمله کند وایشان مظلوم نمایی بکنند
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    3 22
    کار طلبه درسته. مگه ملا عام خانه خاله ست
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    18 3
    کجای فیم گرفتن امر به معروف یا نهی از منکره؟ جز اشاعه فحشا چیز دیگه ای نیست... برای امر به معروف میتوانستند شفاها تذکر دهند فیلم برای چه؟؟؟ امر به معروف میکنید یا مجرم تحویل میدهید تکلیف این قسمت را مشخص کنید
  • علی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    14 4
    روحانی جوان اشتباه بزرگی کرده از این مادر فیلم گرفته؟ الان مردم عادی تعادل روانی ندارند چه برسد به مادری که بچه بقل نگران درمان فرزندش است؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 14
    هر دو نفر اشتباه مرتکب شدن،
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      3 2
      خیرزنه کارش درسته
  • شهرام NL ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 3
    سلام اولااون خانم کاراشتباهی انجام داده درمکان عمومی به اون شکل داره شیرمیده به بچه ش اگرکسی دستشویی داره هرچندلازمه دستشویی رفتن بایدتوخیابان جلوی بقیه شلوارشودربیاره ؟نه پس کارش اشتباهه ودومااین آخوندهم کارش اشتباهه که عکس میگیره اون عکس روبرای چی میگیره میتونست به یکی ازخانومها بگه که برن به خانومه بگن کارش اشتباهه یابرن چادرشونوبگیرن جلوش تاهم شیربده هم بفهمه کارش اشتباهه نه اینکه عکس وفیلم بگیره وقتی خودش بلدنیست چطوررفتارکنه ازدیگران چه انتظاری داره فیلم هم پخش شده خوب بایدبشه تابعضیها بفهمن کارشون نادرسته وقتی سنگ روبندازی بالاخوب میخوره به سرت مگرغیراینه
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      2 0
      من مطمئن نیستم در حال شیر دادن باشه ، ولی ولی اینو کلی میگم متاسفانه توی بیمارستانها هم اتاق شیردهی نداریم که قاعدتا باید باشه فکر کن روز پنجم برای غربالگری نوزاد میری بیمارستان، اتاق نیست بتونی به بچه شیر بدی. باید بپرسی یه مطب خالی بهت نشون بدن.
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 2
      خاله بچه بوده و شیر هم نمیداده، فیلم گرفتن هم ثابت نشده. حتی دیدیم آخونده گوشیشو در میاره تا به دیگران نشون بده که خانم دومی گوشی را میقاپه میره ته سالن.
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    3 0
    به نظر من امر به معروف و نهى از منكر را بايد باحفظ حرمت طرف از هر لحاظ در رفتار و لسان خودمان بهش نشان بديم وگرنه روش هاى ديگر كارساز نيست
    • 1275990967 IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      1 0
      من هم که فیلم رو دیدم اصلا زاویه ایی که گوشی رو طلبه گرفته بود به سمت اون خانم نبود