شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

با گذشت حدود دو هفته از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان و بازتاب خدمات‌رسانی و امدادرسانی، برخی از فعالان فضای مجازی حرف و حدیث‌های دیگری را نشر می‌دهند.

تصاویر اختصاصی همشهری از امدادرسانی سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش همشهری آنلاین امروز نیز خبری مبنی بر فراموش شدن منطقه بنت در نیک‌شهر دست به دست می‌شود که روایت می‌کند بعد از گذشت ۱۲ روز به این منطقه صعب‌العبور آسیب‌دیده از سیل امدادرسانی نشده‌است، اما اصل ماجرای امدادرسانی چه بوده است؟ آیا مردم منطقه بنت ۱۲ روز بعد از سیل هنوز هیچ خدمات امدادی دریافت نکرده‌اند؟

یک شبانه‌روز محاصره

موضوع را با «محمد بلوچی» یکی از ساکنان بنت در میان می‌گذاریم. او که خود فعال اجتماعی و ساکن منطقه بنت است به همشهری می‌گوید: «بنت با داشتن ۲۹ هزار نفر جمعیت و ۷۰ روستا یک منطقه کوهستانی است. همان ساعات اول بارندگی و سیلابی می‌شود و بعد آب فروکش می‌کند. در سیل ۷ اسفند جنوب سیستان و بلوچستان، یک شبانه روز راه دسترسی به اینجا بسته بود و بعد آب فروکش کرد.»
بلوچی می‌گوید که در این منطقه ۱۷۰ میلی‌متر بارندگی شد و خسارت جاده و منازل مسکونی را در پی داشته‌ و سقف ۶ خانه هم آسیب دیده و ریزش کرده‌است. آسیب کمتر منطقه بنت نسبت به دشتیاری، قصرقند و چابهار باعث شد تا این مناطق در اولویت باشند نه بنت. بلوچی می‌گوید که بنت هم مثل دیگر مناطق آسیب دیده از سیل به تامین زیرساخت‌های راه نیاز دارد تا از سیل‌های آینده کمتر آسیب ببیند.

قطعی آب در ۷ روستا

گزارش جمعیت هلال احمر نیز نشان می‌دهد که ۴۰ بسته اقلام خوراکی و تعدادی پتو برای آسیب‌دیدگان از سیل منطقه بنت ارسال شده‌است. آخرین گزارش‌های اقدامات انجام شده در جنوب سیستان و بلوچستان حاکی از برپایی بیمارستان صحرایی است. با توجه هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی جدید، همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی نیز آماده‌باش هستند. طبق هشدارهای هواشناسی مرکز اصلی این بارش در زرآباد است که احتمال تغییر سامانه نیز وجود دارد.
در حال حاضر، آب آشامیدنی ۲۵۱ روستا وارد مدار شده و تلاش برای رفع قطعی آب ۷ روستای باقی‌مانده همچنان ادامه دارد. بر اساس برآورد اولیه تاکنون ۲۲ هزار میلیارد ریال خسارت در پی وقوع سیلاب به زیرساخت‌های استان وارد شده‌است.

بیشتر بخوانید:
3 سد کشور به‌ طور کامل پر شد

کد خبر 837931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha