پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

لیگ اروپا و کنفرانس در این دوره بازی‌های مهم‌تری دارد ضمن آنکه از فصل آینده فرمت لیگ‌های اروپایی تغییر خواهد کرد و این آخرین‌باری است که مسابقات با چنین فرمولی برگزار می‌شود.

لیگ اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین امشب لیگ اروپا و حتی لیگ کنفرانس هم که سومین لیگ باشگاهی قاره است، جان تازه‌ای می‌گیرند. در مرحله قبلی که مرحله یک‌شانزدهم بود، بازی جذابی وجود نداشت اما در یک‌هشتم این دو تورنمنت مسابقاتی برگزار می‌شود که ارزش تماشاکردن دارند.

از فصل آینده فرمت لیگ‌های اروپایی تغییر خواهد کرد و این آخرین‌باری است که مسابقات با چنین فرمولی برگزار می‌شود. از فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا، با اضافه‌شدن ۴تیم، ۳۶تیمی انجام می‌شود. هر تیم با ۸تیم مختلف بازی خواهد کرد و بعد از اتمام این مرحله، ۸تیم اول به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند و تیم‌های نهم تا بیست‌وچهارم نیز شانس خود را برای صعود به این مرحله در پلی‌آف آزمایش خواهند کرد و باقی تیم‌ها نیز از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شوند. این مکانیسم در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا نیز اعمال خواهد شد.

فصل گذشته سویا موفق‌ترین تیم در تاریخ لیگ اروپا در ضربات پنالتی توانست رم ایتالیا را در مجارستان شکست دهد و عنوان قهرمانی را به‌دست بیاورد اما این تیم امسال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در رده آخر گروه خود جای گرفت و از راهیابی به دور بعد یا به لیگ اروپا به‌عنوان تیم سوم باز ماند.

تیم‌های صدرنشین مرحله گروهی لیگ اروپا به‌طور خودکار راهی یک‌هشتم شدند: بایرلورکوزن (آلمان)، آتالانتا (ایتالیا)، برایتون (انگلیس)، لیورپول (انگلیس)، گلاسکورنجرز (اسکاتلند)، اسلاویا پراگ (چک)، ویارئال (اسپانیا) و وستهم (انگلیس). هفته پیش تیم‌های فرایبورگ (آلمان)، آث‌میلان (ایتالیا)، بنفیکا و لیسبون (پرتغال)، قره‌باغ (آذربایجان)، اسپارتا پراگ (جمهوری چک)، اسپورتینگ لیسبون (پرتغال)، المپیک مارسی (فرانسه) و رم (ایتالیا) توانستند با برتری مقابل حریفان خود به این مرحله راه یابند.

بازی‌های امشب به این ترتیب است:

اسپارتا پراگ - لیورپول، آاس‌رم - برایتون، قره‌باغ - بایر لورکوزن، مارسی - ویارئال، بنفیکا - گلاسکو رنجرز، فرایبورگ - وستهم و میلان - اسلاویا پراگ.

در لیگ کنفرانس اروپا نیز ۸تیم اول گروه‌های هشت‌گانه به‌صورت مستقیم راهی دور حذفی شدند: استون ویلا (انگلیس)، کلوب بروخه(بلژیک)، لیل‌(فرانسه)، ویکتوریا پلژن (جمهوری چک)، فیورنتینا (ایتالیا)، پائوک (یونان)، ‌فنرباغچه (ترکیه) و نماینده رژیم صهیونیستی. ۸تیم دیگر از پلی‌آف یا یک‌شانزدهم هم به این مرحله راه یافتند: آژاکس و آمستردام (هلند)، دیناموزاگرب (کرواسی)، سروت (سوئیس)، المپیاکوس (یونان)، مولده (نروژ)، اشتورم گراتس‌(اتریش)، فنرباغچه‌(ترکیه) و یونیون سن‌ژیلوا (بلژیک).

کد خبر 837508
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha