چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

می‌گویند وضعیت ذخایر خونی در کشور خوب نیست و رو به کاهش است. در مقابل، مصرف خون افزایش پیدا کرده و اگر با همین فرمان پیش برویم، میزان ذخایر خون در آستانه تعطیلات نوروزی دچار شرایط نگران‌کننده می‌شود.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین، دلیلش را اگر بخواهید، برمی‌گردد به افزایش میزان جراحی‌ها در اسفندماه که چیز جدیدی نیست و هر سال مردم ترجیح می‌دهند اگر قرار است پای‌شان به اتاق عمل باز شود، این کار را آخرهای سال انجام بدهند تا بتوانند در تعطیلات استراحت کنند. بنابراین طی این جراحی‌ها استفاده از ذخایر خونی بیشتر می‌شود و چون اصولا مردم زمستان‌ها به‌خاطر بیماری‌های فصلی کمتر خون اهدا می‌کنند، میزان ذخایر خونی کم می‌شود.

از طرفی ‌ماه مبارک رمضان هم در راه است و خیلی‌ها فکر می‌کنند چون روزه می‌گیرند دیگر نمی‌توانند خون اهدا کنند که خب! این همه فکر غلطی است اما همین تفکر اشتباه میزان ذخایر خونی را حسابی کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این است که مسئولان را نگران کرده و معتقدند اگر مردم برای اهدای خون داوطلب نشوند، ما عید سختی از این نظر در پیش خواهیم داشت و خانواده‌هایی این روزهای خوب را ممکن است به‌خاطر نبود خون کافی برای درمان عزیزان‌شان در مراکز درمانی سپری یا وضعیت دشوارتری را تجربه کنند.

بنابراین مدیران سازمان انتقال خون تقاضا دارند که مردم این روزها اهدای خون را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند، چرا که یک نوبت اهدای خون آنها می‌تواند عیدی «سلامت» را به ۳خانواده ارزانی کند.

کد خبر 837423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha