درگیری‌های دامنه‌دار اعضای دو طایفه در یکی از روستاهای خوزستان که پیش از این با ۲۲ قربانی به صلح و سازش رسیده بود با قتل دیگری وارد مرحله تازه‌ای شد تا شمار قربانیان این اختلافات به ۲۳ نفر افزایش پیدا کند.

تیراندازی شلیک

همشهری آنلاین - حوادث: شهریورماه سال ۹۴ بخاطر متلک پرانی به زنی میانسال در روستای پتک جلالی از توابع باغملک، واقع در استان خوزستان آغاز شد. این زن به تازگی شوهرش را از دست داده بود و مردی به او حرفی زد که موجب ناراحتی‌اش شد. او هم ماجرا را برای پسرانش بازگو کرد تا یک اختلاف طایفه ای تمام عیار شکل بگیرد. طرفین از دو طایفه اما هر دو ساکن همان روستا بودند. به این ترتیب کشمکش بین آنها بالا گرفت و کار به درگیری مسلحانه کشید. طوری که در جریان درگیری مسلحانه بین طرفین ۹ نفر به قتل رسیدند. با وجود تلاش بزرگان دو طرف برای ایجاد صلح و سازش، این درگیری‌ها باز هم ادامه پیدا کرد و ۲ سال بعد، بار دیگر اعضای این دو طایفه با یکدیگر درگیر شدند و این بار هم ۴ نفر به قتل رسیدند. این ماجرا باز هم ادامه داشت و سال ۹۸ هم یک نفر دیگر به قتل رسید.

درگیری‌های خونین در شرایطی ادامه داشت که شماری از عاملان درگیری‌ها بازداشت شده بودند و در این بین ۲ نفر از آنها که اتهام‌شان قتل عمدی بود در سال ۱۴۰۰ قصاص شدند. هرچند این حوادث تلخ روستا را تقریبا خالی از سکنه کرده بود اما اجرای حکم این دو نفر برای مدتی آرامش را به این روستا بازگرداند و تلاشها برای ایجاد صلح و سازش بین اعضای این دو طایفه بار دیگر از سرگرفته شد. مدتی بعد شماری از روستاییان به خانه‌های‌شان برگشتند اما در آذرماه امسال در حالی که همه درگیری بین این دو طایفه را تمام شده می‌دانستند، باز هم جوانی با تیراندازی جوان دیگری از طایفه مقابل به قتل رسید. تا صلح بار دیگر شکسته شود. با این حال باز هم بزرگان دو طایفه تلاش کردند از ادامه درگیری‌ها جلوگیری کنند.

ظهر روز دوشنبه اما بار دیگری بین دو گروه از طرفین درگیری اتفاق افتاد. در شرایطی که دو نفر در حاشیه روستا بودند چند نفر دیگر از طایفه مقابل سد راه‌شان شدند و آنها را به رگبار گلوله بستند. در این حادثه یک نفر به قتل رسید و دومین نفر که به شدت مجروح و دچار خونریزی شده بود به بیمارستان منتقل شد. به دنبال این حادثه در شرایطی که شمار قربانیان درگیری‌های طایفه‌ای در پتک جلالی به ۲۳ نفر افزایش یافته خبرهای رسیده از بازگشت امنیت به روستا حکایت می‌کند و اوضاع توسط پلیس تحت کنترل است.

کد خبر 837145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    4 0
    قبیله و طایفه بازی باید منقرض بشه تا کشتارها متوقف بشه
  • DE ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    اینها قتل کردند چرا محاکمه نشدند ؟ صلح و سازش یعنی چی ؟ مگر کشور قانون ندارد .....