سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می‌گوید که پاریس برای اعزام نیروی زمینی به اوکراین در آینده نزدیک، برنامه‌ای ندارد.

مکرون

به گزارش همشهری آنلاین ، ماکرون در پاسخ به واکنش‌های بین‌المللی به اظهاراتش در کنفرانس هفته گذشته در پاریس، گفت: فقط جواب یک سوال را درباره اعزام نیرو دادم و گفتم که هیچ گزینه‌ای را نمی‌توان رد کرد.

وی افزود: حرفم بدین معنا نیست که برای اعزام نیرو از فرانسه به اوکراین در آینده نزدیک برنامه داریم. بلکه منظورم این بود که ما باب مبحثی را باز می‌کنیم و درباره هر کمکی که بتوان به اوکراین و در درجه اول خاک اوکراین کرد، رایزنی می‌کنیم.

به گفته ماکرون، شرکت‌کنندگان در اجلاس هفته گذشته بر سر پنج حوزه همکاری شامل امنیت سایبری، تولید مشترک ادوات نظامی برای اوکراین، کمک امنیتی به کشورهای آسیب‌پذیر از جنگ اوکراین بالاخص مولداوی، حمایت از اوکراین در مرز مشترک با بلاروس و همکاری در عملیات‌های مین‌روبی توافق صورت گرفته است.

ماکرون اضافه کرد: علاوه بر این، همواره درباره خطوط قرمزمان شفاف بودیم؛ «ما با مردم روسیه نمی‌جنگیم و منطق تشدید تنش را رد می‌کنیم.»

رییس جمهور فرانسه پس از کنفرانس ۲۶ فوریه گفته بود که شرکت‌کنندگان درباره اعزام نیروی زمینی به اوکراین بحث و تبادل نظر کرده‌اند. هرچند هیچ اجماعی صورت نگرفت اما به گفته وی درها برای چنین سناریویی در آینده باز است.

کد خبر 837023
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha