مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
۱ نفر

یک گونه جدید از ماهی مرکب خون آشام پس از اینکه محققان فسیل ۱۸۳ میلیون ساله آن را در آخرین وعده غذایی اش یافتند، کشف شد.

ماهی مرکب خون آشام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سان، ماهی مرکب خون آشام احتمالاً با شکار طعمه خود حواسش پرت شده است و این اشتباه منجر به مرگ او شد. این فسیل در سال ۲۰۲۲ توسط محققان آلمانی در لوکزامبورگ کشف شد.

این فسیل که به طرز باورنکردنی حفظ شده است و نه تنها ماهی مرکب خون آشام را نشان می دهد، بلکه طعمه آن را نیز نشان می دهد که دو ماهی کوچک در دستانش است. محققان دریافتند که ماهی مرکب از شدت خفگی مرده است. آنها این نظریه را مطرح کردند که احتمالا در حین شکار به منطقه‌ای بدون اکسیژن در اقیانوس حرکت کرده و منجر به مرگش شده است. در این شرایط ماهی مرکب حتی نتوانست از آخرین وعده غذایی خود لذت ببرد.

این فسیل حاوی ساختارهای بافت نرم و جزئیات فراوانی بود که به محققان اجازه داد تا متوجه شوند که گونه‌ای کشف‌نشده را یافته‌اند. آنها آن را Simoniteuthis michaelyi نامیدند و یافته های خود را در مجله دیرینه شناسی سوئیس منتشر کردند. محققان بر این باورند که این فسیل در اعماق غرق شده و توسط ماسه پوشانده شده است که در نهایت از تجزیه آن محافظت می کند. این اولین نمونه از فسیلی است که با یک وعده غذایی در چنگالش پیدا شده است.

محققان می‌گویند: «اگرچه شواهد فسیلی از زندگی خون آشام‌های ژوراسیک در آب‌های عمیق‌تر وجود دارد، حداقل اولین نمایندگان آنها به احتمال زیاد در آب‌های کم‌عمق‌تر پرسه می‌زدند و شکار می‌کردند.» این حیوانات فوق العاده کمیاب هستند و فقط در اعماق اقیانوس یافت می شوند. آنها از جمله تنها موجودات زنده ای هستند که می توانند دما و اکسیژن کم موجود در این محیط را تحمل کنند.

کد خبر 836207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha