یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه سیاسی: اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه هدفش از گفت‌وگو با ایران، تعلیق برنامه هسته‌ای این کشور است، خواستار از‌سرگیری گفت‌وگو‌های تهران با آنچه این اتحادیه آن‌را جامعه جهانی می‌خواند، شد

در بیانیه‌ای که جمهوری چک به‌عنوان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا آن‌را منتشر کرد، با اشاره به انتخاب محمود‌احمدی‌نژاد به ریاست‌جمهوری ایران در 4‌سال آینده ابراز امیدواری شده است که نتیجه این انتخابات، فرصتی را برای گفت‌وگوهای هسته‌ای به‌وجود آورد.

در بیانیه مذکور که مهر به آن اشاره کرد، ادعا شده است که ایران موضع خود را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای‌اش شفاف کند.

ریاست اتحادیه اروپا همچنین بدون توجه به همکاری‌های فراوان ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گزارش‌های آژانس در مورد صلح‌آمیز‌بودن فعالیت‌های ایران، مدعی شده است که ایران باید مسئولیت خود را در قبال جامعه جهانی بداند و به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.

وزیر امور خارجه انگلیس هم در واکنش به پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفت که اولویت ایران باید همکاری با جامعه بین‌المللی باشد.

دیوید میلیبند با بیان اینکه لندن انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را پیگیری کرده است، افزود: ما پیگیری تحولات انتخاباتی ایران را ادامه خواهیم داد، اما اولویت تهران باید مشارکت با جامعه بین‌المللی، به‌ویژه در مورد برنامه هسته‌ای این کشور باشد.

ادامه ادعاهای واشنگتن

رویترز  به نقل از یک مقام عالی‌رتبه‌ آمریکایی گزارش داد که واشنگتن از فرصت‌هایی مانند نشست وزرای امور خارجه گروه 8 در مورد افغانستان و پاکستان که ایران هم به آن دعوت شده است، برای تعامل با تهران استفاده خواهد کرد.

کد خبر 83570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز