پیتر سمنبی نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی با مقامات وزارت امور خارجه ایران رایزنی کرد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی که به‌منظور رایزنی و تبادل نظر پیرامون تحولات قفقاز به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با حسین شیخ‌الاسلام قائم مقام وزارت امور خارجه و سرپرست معاونت خاورمیانه و مشترک‌المنافع و مهدی صفری معاون اروپای وزارت امور خارجه و مرتضی صفاری مدیرکل کشورهای مشترک‌المنافع و همسایگان شمال‌غربی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیتر سمنبی در جریان مذاکراتش با مسئولان وزارت امور خارجه، ضمن تشریح اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های اتحادیه اروپا پیرامون منطقه قفقاز، رایزنی با جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت خواند.

وی نقش و جایگاه ایران در منطقه و سیاست‌های متعادل جمهوری اسلامی ایران را مهم برشمرد و با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران و مناسبات همجواری کشورمان با منطقه قفقاز، استمرار رایزنی و گفت‌وگو با ایران را خواستار شد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی، مذاکرات خود با مسئولان وزارت امور خارجه را سازنده و مفید خواند و تاکید کرد که اتحادیه اروپا برای ابتکار ایران جهت تحکیم صلح و امنیت در منطقه قفقاز اهمیت قائل است.

وی با اذعان به نگرانی اتحادیه اروپا از مسیرهای انتقال انرژی در منطقه، تحولات ناشی از بحران اخیر در قفقاز را در این خصوص مؤثر برشمرد.

در جریان مذاکرات با نامبرده، مسئولان وزارت امور خارجه نیز ضمن تشریح مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران پیرامون تحولات منطقه‌ای، حضور و دخالت جریانات فرامنطقه‌ای در منطقه را موجب پیچیدگی هر چه بیشتر اوضاع در منطقه برشمرده و ضمن یادآوری سوابق کمک‌ها و اقدامات مثبت و مؤثر ایران در روابط با کشورهای منطقه، ضرورت یافتن مکانیزم‌های منطقه‌ای برای حل و فصل مسائل منطقه و تحکیم ثبات و امنیت در قفقاز را مورد تاکید قرار دادند.

کد خبر 71325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز