چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

علی مطهری گفت: مردمی بودن و ارتباط قوی با توده مردم را باید یک از نقاط قوت مجلس حال حاضر دانست. اما عقیده دارم رعایت نکردن اولویت‌ها و به فراموشی سپرده شدن موضوعات اساسی‌تر و مهم‌تر از سوی این مجلس، از نقطه‌ضعف‌های مجلس یازدهم بود.

علی مطهری

به گزارش همشهری آنلاین، چند روزی به انتخابات مجلس شورای اسلامی نمانده است و در این بین فهم معیار و رویکرد برخی لیست‌های اصلی ارائه شده از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است. در این راستا با علی مطهری، سرلیست صدای ملت گپ‌وگفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

ملاک ائتلاف و همراهی اعضای لیست صدای ملت

مطهری در ابتدا گفت: معیار ما برای ائتلاف و همراهی در جهت حضور در انتخابات مجلس موضوعاتی نظیر اعتدال، عقل‌گرایی، پرهیز از شعارزدگی و توجه به اصلاح امور بوده است.

تخصص‌گرایی برای ما مهم است

وی افزود: مجددا موضوع اعتدال را به عنوان وجه تمایز خودمان مطرح می‌کنم؛ همچنین موضوع توسعه و توسعه‌گرایی کشور؛ اولویت‌دهی به حقوق مردم و آزادی‌بیان را از دیگر وجوه اصلی خودمان با سایر لیست‌ها و طیف‌هایی می‌دانیم که در انتخابات حاضر هستند. مضاف بر این که به مسأله تخصص نیز التفات ویژه‌ای داشتیم و تخصص‌گرایی افراد را یکی از نقاط مثبت لیست صدای ملت می‌دانم.

مجلس حال حاضر مردمی است

او ادامه داد: مردمی بودن و ارتباط قوی با توده مردم را باید یک از نقاط قوت مجلس حال حاضر دانست. اما عقیده دارم رعایت نکردن اولویت‌ها و به فراموشی سپرده شدن موضوعات اساسی‌تر و مهم‌تر از سوی این مجلس، از نقطه‌ضعف‌های مجلس یازدهم بود. به طور مثال موضوع نظارت بهتر و دقیق‌تر بر دولت درخصوص تورم و همچنین سختی‌های معیشتی به شکل شایسته صورت نپذیرفت. همچنین در موضوع دفاع از حقوق مردم چندان عملکرد مثبتی نداشتند و در این مورد جایی که باید ورودِ مؤثر در صحنه داشته باشند، حاضر نمی‌شند.

مطهری درباره نقطه ضعف مجلس فعلی بیان کرد: هر عضوی در این لیست نقاط مثبت مربوط به خودش را دارد، چرا که این نفرات در گذشته جمعی را تشکیل نداده بودند که بخواهند کاری را پیگیری کنند. هر کدام از نفرات کارکردی دارند که معمولاً قابل دفاع است. سایرین میزان تحصیلات و سابقه گذشته آنان نوید اقدامات مؤثر در آینده را می‌دهد. سابقه هر فرد را باید جدا بررسی کرد چراکه این لیست تازه می‌خواهند تبدیل به یک جمع بشوند و فعالیت‌هایی را پیش ببرند.

جمهوری اسلامی بازیگر مهم جهانی و منطقه‌ای است

او در انتها گفت: احتمالا منظور ایشان در جهت اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و شرکت‌های دانش‌بنیانی است که به دست آمده.همچنین صحبت ایشان می‌تواند مربوط به جایگاه حال حاضر ایران در جهان و خاورمیانه باشد. در مقایسه‌ای بین جایگاه ایران در دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب خواهیم دید که در آن دوران ما بازیچه‌ای در دست آمریکا، انگلیس و شوروری بودیم؛ اما امروز ایران کشوری است که بر کل دنیا قابلیت تأثیرگذاری دارد و نمی‌شود در دنیا تصمیم کلانی گرفت و نظر ایران را مورد غفلت قرار داد.

کد خبر 835303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha