خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «ادامه پرتاب ماهواره تا پایان سال» تا «تجهیز اتوبوس های شهری به پرداخت الکترونیکی» را اینجا بخوانید.

فناوری

پرتاب ماهواره تا پایان سال ۱۴۰۲ و سال آینده ادامه دارد

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران: تا قبل از پایان سال تعدادی دیگر از ماهواره‌ها آماده پرتاب خواهند بود. اما با توجه به دلایل مختلف فنی فعلاً نمی‌شود گزارش دقیقی در مورد زمان پرتاب داد. ماهواره ناهید ۲ نمونه پروازی، بلوک انتقال مداری سامان نمونه پروازی و همچنین ماهواره ظفر ۲ نمونه پروازی، برای پرتاب سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شدند.

طراحی و تدوین قانون جامع حمایت از نخبگان

سید سلمان سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان: قانون جامع حمایت از نخبگان طراحی و تدوین می شود. در این قانون به دنبال تامین منابع پایدار برای زیست بوم نخبگانی هستیم. در همین رابطه با معاونت حقوقی دولت در حال امضای تفاهم نامه‌ای هستیم تا با کمک آنها و با همکاری دستگاه‌های ذی‌نفع که با نخبگان در ارتباط هستند، یک کارگروه ایجاد کنیم.

۵۷

هزار دلار

پس از حدود یک ماه از ریزش قیمت، ارزش بیت‌کوین روز گذشته برای اولین بار در ۳ سال گذشته به ۵۷ دلار رسید. بزرگ ترین رمزارز جهان سال ۲۰۲۴ را با اخبار و حواشی زیادی آغاز کرد و از همان ابتدای سال با اخبار ETF به تیتر خبرگزاری‌ها تبدیل شد. با این حال کمی پس از تایید صندوق قابل معامله بورسی از سوی رگولاتوری بورس آمریکا، قیمت بیت‌کوین تا حدود ۳۸ هزار دلار ریزش داشت و تردیدهایی در دل بازار به چشم می‌خورد.

۴۸۰۰

اتوبوس

حدود ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوسی که قرار است خودروسازان داخلی ما به شهرداری‌های کشور تحویل دهند، به دستگاه‌ کرایه الکترونیکی، موقعیت‌یاب و امثال آنها مجهز است. این اتوبوس ها که قرار است در ناوگان شهری قرار بگیرند با دستگاه های پرداخت کرایه، حمل و نقل شهروندان را تسهیل خواهند کرد. از سال ها پیش حوزه های مختلف از طریق سرویس های پرداخت الکترونیک کار تبادل مالی را از شکل سنتی خارج کرده اند.

کد خبر 835261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha