مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین وضعیت پذیرش شرکت های ایران خودرو و سایپا در بورس اوراق بهادار تهران را تشریح کرد.

محصولات ایران خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، ولی اله جعفری با اشاره به آخرین وضعیت پذیرش شرکت های ایران خودرو و سایپا در بورس تهران گفت: با این دو شرکت مکاتبه و بر لزوم ارائه برنامه جهت واگذاری سهام شرکت های تودلی تا پایان مهلت تعیین شده تاکید شده است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت های مذکور در ۴ سال از ۵ سال گذشته مشمول ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت شده اند. بنابراین هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ به شرکت های خودروساز فرصت داد تا از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شوند.

وی افزود: در راستای بررسی وضعیت آخرین وضعیت شرکت های مذکور، هیات پذیرش هر سه ماه یک بار اقدام به برگزاری جلسه با شرکت های ایران خودرو و سایپا و بررسی برنامه های آن ها برای خارج شدن از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت می‌کند که مشروح برنامه های شرکت های خودروساز نیز از سوی بورس تهران بر روی سامانه کدال منتشر می شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در خصوص آخرین وضعیت عرضه سهام تودلی شرکت های خودروساز و تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص واگذاری مدیریت به مردم و سهامداران شرکت ها نیز عنوان کرد: مطابق ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشران ثبت شده نزد سازمان (مصوب مورخ ۱۴۰۱.۰۷.۱۸ هیات مدیره سازمان) سهام متعلق به ناشر اوراق بهادار نمی تواند در اختیار شرکت های تحت کنترل وی باشد.

به گفته وی با شرکت های ایران خودرو و سایپا مکاتبه و بر لزوم ارایه برنامه جهت واگذاری سهام شرکت های تودلی تا پایان مهلت تعیین شده تاکید شده است و از نظر سازمان بورس، ماهیتاً و بر اساس ذات مقررات، سرمایه در مالکیت شرکت های زیر مجموعه شرکت های خودروسازی (سهام تودلی) از ابتدای سال آینده فاقد حق رای خواهد بود.

کد خبر 835207
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • فعال اقتصادی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    3 0
    دستور 10 ماده ا ی رئیسی برای واگذاری خودرو سازها 2 سال قبل بود و تا حالا باید واگذار شده باشند ولی واقعیت چیز دیگریست دولت کلی از کسر بودجشو از خودروسازها و جیب سهامداران خرد انها تامین میکند و تا وقتی این پول مفت هست هیچ واگذاری انجام نخواهد شد.