شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
۱ نفر

روز گذشته در آمریکا، شبکه‌های موبایل با یک قطعی گسترده مواجه شدند. هزاران مشتری شرکت مخابراتی AT&T اختلالاتی در سرویس خود را گزارش دادند که باعث می شد آنها نتوانند پیامک بفرستند، به اینترنت دسترسی یابند یا تماس بگیرند.

موبایل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، بیش از ۵۰ هزار مورد اختلال تا ساعت ۷ صبح به وقت آمریکا گزارش شده بود. تا ساعت ۹ صبح، این تعداد به حدود ۷۰ هزار مورد افزایش یافت و اما در ساعت ۱۱ صبح این گزارش ها کاهش یافت. بعد از ظهر، شرکت AT&T اعلام کرد که ۷۵ درصد از شبکه خود را احیا کرده است و سرویس بی‌سیم برای تمام مشتریان برقرار است.

AT&T که بزرگ ترین ارائه دهنده سرویس موبایل در آمریکاست، طی بیانیه ای اعلام کرد: معتقدیم این قطعی به دلیل مشکلات فنی در فرایند توسعه شبکه و نه حملات سایبری رخ داده است.

سازمان‌های متولی در آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند که این قطعی به دلیل مشکلات فنی یا حملات سایبری بوده است.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که کاربران شرکت‌های دیگر هم اختلالات مشابهی را گزارش دادند.

در طول این قطعی، برخی از کاربران آیفون پیام SOS را دریافت کردند که نشان می‌دهد دستگاه با مشکلات اتصال به شبکه روبه‌رو است. اما قابلیت برقراری تماس‌های اضطراری وجود داشته است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کمیسیون فدرال ارتباطات با AT&T تماس گرفته و وزارت امنیت داخلی و اف‌بی‌آی هم در حال بررسی این موضوع هستند.

کد خبر 834455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    آره رفتن بررسی کنند ببینند میشه تقصیر را گردن کی بندازن نقص فنی هم باشه میگن حمله هکری بوده