سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تصمیم کابینه رژیم اسرائیل در خصوص تشکیل دولت فلسطینی تصریح کرد که رویکرد مزورانه رژیم خط بطلانی بر ادعاهای دروغین صلح و توافقات بی حاصل گذشته است.

ناصر کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مواضع و تصمیمات اخیر اعلام شده توسط کابینه و کنیسِت رژیم جعلی صهیونیستی در خصوص مخالفت با تشکیل دولت مستقل فلسطینی، بار دیگر به روشنی پرده از چهره و ماهیت کریه، جنگ‌طلب و اشغالگرانه این رژیم برداشت.

رویکرد مزوّرانه رژیم صهیونیستی، خط بطلانی بر ادعاهای دروغین صلح و توافقات بی‌حاصل گذشته است که سردمداران صهیونیست با نیرنگ و فریب، وعده آن را در خلال چند دهه گذشته می‌دادند.

رژیم صهیونیستی با فرار به جلو، قصد دارد همچون گذشته حقوق مسلم و انکار ناپذیر ملت ‎فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی در کل سرزمین تاریخی فلسطین را انکار نموده و آن را نادیده بگیرد.

ملت و مقاومت فلسطین با بصیرت و آگاهی نسبت به اهداف شوم صهیونیست‌ها، تنها راه حل ریشه‌ای بحران اشغال فلسطین را تحقق اراده ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف می‌دانند.

جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها و ملت‌های آزادیخواه و حق طلب نیز از خواسته و حقوق بر حق ملت فلسطین که طی بیش از ۷ دهه گذشته نادیده گرفته شده است، حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

تنها راه پایان جنگ و خونریزی و بازگشت صلح و امنیت به منطقه، احترام به آرای همه ملت فلسطین از طریق برگزاری همه پرسی عمومی برای اِعمال حقّ تعیین سرنوشت با اراده و تصمیم مردم و ساکنان اصلی آن سرزمین است.

کد خبر 834394
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    دولت متجاوز رژیم صهیونیستی دائما قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد دولت متجاوز صهیونیستی از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری سرپیچی کرده است. و برای نهادها و قوانین بین المللی هیچ ارزشی قائل نیست. حملات رژیم صهیونیستی در فلسطین به فاجعه بزرگ انسانی تبدیل شده است. شرم آور است که ایالات متحده آمریکا به جای توقف وحشیگری اسرائیل، قطعنامه آتش بس فوری الجزایر در شورای امنیت جهانی را وتو کرد. الجزایر این قطعنامه را صرفا به دلیل انسان دوستی و با هدف آتش بس فوری در غزه به شورای امنیت ارائه کرده بود. کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند در واقع از حق زندگی فلسطینیان حمایت کردند.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    به نظر می رسد جهانیان به اسرائیل اجازه داده اند که مردم فلسطین را قتل عام کند. اسرائیل دائما قوانین جنگ را زیر پا می گذارد. دولت متجاوز صهیونیستی از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری سرپیچی کرده است. و برای نهادها و قوانین بین المللی هیچ ارزشی قائل نیست. وزرای رژیم صهیونیستی در رسانه ها به راحتی از نابودی فلسطینی ها صحبت می کنند. سکوت جنایتکارانه حاکمان مسلمان و سازمان همکاری اسلامی در قبال تجاوزات مداوم اسرائیل به فلسطینیان بی گناه قابل تأمل است. حاکمان پاکستان نیز نتوانسته اند هیچ استراتژی و اقدام مشخصی برای توقف این جنایات انجام دهند. تاکنون ۳۰ هزار فلسطینی در عملیات وحشیانه اسرائیل به شهادت رسیده اند.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    جوباید جنایتکار مسئول جنایات ارتش آمریکا در غزه است. نتانیاهو جنایتکار مسئول جنایات ارتش اسرائیل در غزه است.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    تک تیرانداز‌های اسرائیلی سر بزرگسالان و پا‌های کودکان را هدف قرار می‌دهند. آندره با اشاره به وضعیت تراژدیک فلسطینی‌ها در سایه جنگ علیه نوار غزه و فروپاشی سیستم بهداشتی و انتشار بیمار‌های عفونی در این منطقه، به روزنامه لاکروا گفته است: وضعیت بیمارستان اروپایی در خان یونس بسیار وخیم است و بخش جراحی این بیمارستان که برای چهل بیمار طراحی شده، اکنون حاوی ۱۱۰ بیمار است. حدود بیست و پنج هزار آواره در اطراف بیمارستان اروپایی و داخل ساختمان‌های وابسته به آن زندگی می‌کنند.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    خانواده‌ها در راهرو‌های بیمارستان، داخل بخش‌ها و حتی داخل اتاق‌های معالجه زندگی می‌کنند، بیان کرد: یکی از خانواده‌های پرستاران زن در داخل توالت می‌خوابد. مردم در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند و بیشتر آن‌ها ماههاست یک لباس به تن دارند و، چون برای خرید چوب، پول ندارند، از کارتن برای پختن غذا استفاده می‌کنند. در این منطقه حمام نیست و سرویس‌های بهداشتی هم ویران شده است. آب سالم در این منطقه وجود ندارد و احتمال شیوع بیماری‌هایی نظیر هپاتیت وجود دارد و به محض افزایش دمای هوا احتمال شیوع وبا هم وجود دارد.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 5 ماه است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب 5 کشور غربی جنایتکار در این مدت 5 ماه است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند چرا؟
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 5 ماه است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب 5 کشور غربی جنایتکار در این مدت 5 ماه است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند چرا؟
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    و این در حالی است که ائتلاف آمریکایی از سال 1393 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - کشورهای اروپایی 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    حمله به رفح نقض حقوق بین الملل بود. حمله به غزه نقض حقوق بین الملل بود. غربی‌ها چشم خود را در برابر کشتار ۳۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه بسته‌اند ایستادگی نیرو‌های مقاومت و مأیوس کردن دشمن از نابودی آن‌ها و هم‌چنین صبر مردم غزه در برابر بمباران‌ها و مصیبت‌ها نشانگر ایمان دینی قوی این مردم است. غربی‌ها که برای اعدام یک مجرم سر و صدا و هیاهو به راه می‌اندازند در برابر کشتار ۳۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه چشم خود را بسته‌اند و آمریکا با وقاحت تمام و برای چندمین بار قطعنامه قطع بمباران غزه را وتو می‌کند. این، چهره واقعی فرهنگ و تمدن و لیبرال دموکراسی غربی است که در ظاهر آن سیاستمداران اتو کشیده و لبخند بر لب قرار دارند، اما در باطن، یک سگ هار و گرگ خونخوار است.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    وتوی قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، چراغ سبزی برای کشتار بیشتر توسط اسرائیل است
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    آمریکا صلاحیت سخن گفتن از حقوق بشر ندارد دولت آمریکا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن از ارزش‌های والای حقوق بشر در دیگر کشورها را ندارد. این گزارش هیچگونه مرجعیتی برای قضاوت و ارزش‌گذاری نسبت به‌ مقوله والای حقوق بشر در مناسبات بین‌المللی ندارد. هیچ انتظاری از رژیم سلطه طلب آمریکا برای بیان حقائق و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران نمی‌رود. دولت آمریکا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن از ارزش های والای حقوق بشر در دیگر کشورها را ندارد. آمریکا ریاکارانه در حالی خود را مدعی دفاع از حقوق بشر مردم ایران می‌داند که با انواع تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه علیه ملت ایران، بطور نظام‌مند مشغول نقض فاحش حقوق بشر علیه ملت ایران است. مضافا آنکه این رژیم بطور سازمان‌یافته‌ با حمایت از گروههای تروریستی، در کنار آنها و علیه مردم ایران ایستاده است. رفتار پلیس آمریکا در اعمال خشونت علیه افراد و استفاده غیرقانونی از قوای قهریه، تبعیض ساختاری و هدفمند علیه سیاهپوستان به وسیله پلیس و دستگاه قضایی این کشور، نقض حقوق اقلیت‌ها و رنگین پوستان، سرکوب معترضان، رفتار خشونت‌آمیز با پناهجویان و زندانی کردن
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    وال‌استریت ژورنال در گزارشی درباره ظهور ایران به منزله یکی از تأمین‌کنندگان جهانی تسلیحات، مدعی شد مشتریان تسلیحات کم هزینه و با فناوری پیشرفته ایران تهدیدی علیه منافع آمریکا و شرکای آن مثل اوکراین، و...محسوب می‌شوند. خدا را شکر می‌کنیم که با اراده جوانانمان از نداشتن سیم‌خاردار در جنگ تحمیلی به نقطه قدرت دفاعی امروز رسیده‌ایم که خود دشمن به پیشرفت ما اعتراف می‌کند و این تازه اول راه است.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    آمریکا جنایتکار برخلاف شعارهای خوبی که درباره ضرورت کنترل و توقف جنگ می‌دهد، در عمل با تجهیز کردن رژیم صهیونیستی به انواع سلاح و مهمات به دنبال فروش تسلیحات خود است و هیچ علاقه‌ای به پایان این جنگ ندارد. طرح دو دولتی پیشنهادی ایالات متحده هم در واقع به دنبال همین مهم است. با تشکیل دو دولت مستقل اسرائیل و فلسطین این منازعه تا ابد ادامه خواهد داشت و رقابت تسلیحاتی کشورها به دلایل سیاسی موجب سودآوری برای آمریکا می‌شود.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    حمله رژیم صهیونیستی و با حمایت و پشتیبانی آمریکا به واحد‌های مسکونی در غزه ۱۸ شهید برجای گذاشت. بیش از 10 درصد کشته‌های اشغالگران در جنگ زمینی به غزه آمریکایی هستند.
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل دخالت مستقیم در جنگ است. آمریکا کارش فریب و جنایت و توطئه وتجاوز و دزدی و ‌زورگویی است. آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون مدعی حقوق‌بشر و حامی نسل‌کشی در جهان بوده است.
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کشورهای غربی بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند کشورهای غربی که به ظاهر دم از دموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتار در کشورهای دیگر بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند. کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی که ادعای طرفداری حقوق بشری دارند، با ایجاد گروه های تروریستی و حمایت از آنها حقوق بشر را بطور کامل نقض می کنند. در نظر اینها افزایش قتل و کشتار و سرکوب اعترضات مردمی در کشورهای متبوع خود نقض حقوق بشر نیست اما اگر در کشورهای اسلامی یک مجرم محاکمه و به سزای اعمالش برسد، نقض حقوق بشر است. در این کشورها زن و مرد با هم تفاوت های زیادی دارند، انها به زنان به چشم برده نگاه می کنند که از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیست. در دین اسلام زن و مرد با هم برابرند و هیچ اختلاف و فرقی با هم ندارند و تنها تفاوت آنها در تقوای الهی است اما در کشورهای غربی زنان از جایگاه واقعی خود محروم هستند. در سال های گذشته زنان حتی حق خواندن کتاب های تورات و انجیل را نداشتند و در نظر آنها زنان شریک شیطان هستند که نباید کتاب های دینی را مطالعه کنند.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کدام کشور‌ها به رژیم صهیونیستی و اوکراین سلاح می‌دهند؟ آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا و استرالیا
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    بایدن مسئول جنایات اسرائیل در غزه است «جو بایدن» و دولت آمریکا به همراه اشغالگران مسئولیت جنایاتی را که علیه مردم نوار غزه مرتکب می شوند، برعهده دارند.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته است که بر اساس داده‌های فلسطینی و سازمان ملل، ده‌ها هزار قربانی بر جای گذاشته است که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند، که منجر به محاکمه این رژیم در دادگاه بین‌المللی لاهه به دلیل ارتکاب به جنایت جنگی شد.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اگر جنگ رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه پیدا کند، جنگ به کل منطقه کشیده خواهد شد. که تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با نزدیک شدن به ماه رمضان، منطقه را در معرض خطر گسترش جنگ قرار خواهد داد.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    غربی‌ها جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون چشم خود را در برابر کشتار 31 هزار انسان بی‌گناه در غزه بسته‌اند.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش مسئول حمله شیمیایی سال ۲۰۱۵ در سوریه است
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    آمریکا و متحدانش بیش از 4 ماه است که مسئول اصلی جنگ غزه هستند