علی اکبر صالحی گفت: من کاملا می‌پذیرم که کاستی‌هایی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم وجود دارد و به این نقص‌ها واقفم اما آیا به راستی قهر با صندوق‌های رأی و عدم مشارکت چاره‌ای مناسب به حساب می‌آید که بخواهیم از این طریق اعتراض کنیم؟

علی اکبر صالحی

به گزارش همشهری آنلاین، در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های کشور، گفت‌وگویی با علی اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و وزیر اسبق امور خارجه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه از نظر می گذرد.

صالحی در ابتدا گفت: شرکت در انتخابات فارغ از هرچیزی در وهله اول یک موضوع عقلانی و عقلایی است. ما اگر می‌خواهیم نسبت به سرنوشت خودمان اعتنا داشته باشیم و با بی‌تفاوتی از کنار آن نگذریم باید در انتخابات شرکت کنیم. عدم شرکت در انتخابات یعنی عدم توجه به سرنوشت خودمان. این انقلاب به راحتی به دست ما نرسیده است، پای این انقلاب بیش از ۲٠٠هزار شهید وجود دارد. من کاملا می‌پذیرم که کاستی‌هایی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم وجود دارد، من به این نقص‌ها واقفم اما آیا به راستی قهر با صندوق‌های رأی و عدم مشارکت چاره‌ای مناسب به حساب می‌آید که بخواهیم از این طریق اعتراض کنیم؟

وی افزود: طبق اعلام‌هایی که صورت گرفته است، قریب به ۸٠درصد کسانی که ثبت نام کرده بودند، احراز صلاحیت شدند، این یعنی با تنوع در نامزدها، افراد می‌توانند به منتخب خود رای داده و آن را انتخاب کنند. من قصد حرف‌های تبلیغاتی و دفاع‌های بی‌جا را ندارم، افراد به خوبی من را می‌شناسند، بلکه حرف من این است که اگر مشکلی وجود دارد، این به انقلاب بر نمی‌گردد، بلکه به مدیریت غلطی است که در برخی برهه‌ها اعمال شده است.

وزیر اسبق امور خارجه بیان کرد: برخی سوءمدیریت‌ها و کم‌کاری‌ها و همچنین اشتباهات سهوی نتیجه‌اش وضعیت بدی شده که امروزه وجود دارد، ایضا که برخی فشارهای نابحقی که به ایران وارد شده است هم بی اثر نبوده، به طور مثال ما تازه در اول انقلاب بودیم که دشمن به ما حمله کرد و جنگ هشت ساله رخ داد. لذا می‌خواهم بگویم مردم منصفانه به این موضوع نگاه کنند و قضاوتشان بر این مبنا باشد. حرف من این است که نیمه پر لیوان را هم ببینیم و نقدها به سمت تفکر و عملکرد برود به جای شخصیت.

کد خبر 834222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 5
    آفرین بقیه اصلاح طلب ها یاد بگیرند قهر کار بچه هاست