سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن تمام ایرانی دنا برخلاف آنچه آمریکایی‌ها درباره توان دریانوردی ایران گفته بودند، توانست یک حضور کاملا مسلح در آب‌های اقیانوسی پیدا کند.

ناوگروه ارتش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ناخدا یکم فتاحی، با بیان اینکه زمانی آمریکایی‌ها با ترسیم یک خط از بندرعباس تا قاره آمریکا اعلام کردند نیروی دریایی ایران به قدری ضعیف است که توان دریانوردی این مسیر ۹۵۰۰ مایلی را ندارد و نمی‌تواند از عرض اقیانوس اطلس بگذرد، اظهار داشت: ترجیح فرمانده نیروی دریایی ارتش این بود تا ماموریت سفر به دور دنیا نیروی دریایی ارتش با یک ناوشکن تمام ایرانی مثل دنا انجام شود.

به گفته فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، ایران با سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش به دور دنیا آنهم با ناوشکن تمام ایرانی دنا که توان رزم سطحی، زیر سطحی و هوایی دارد خلاف آنچه آمریکایی‌ها گفته بودند را ثابت کرد و توانست یک حضور کاملا مسلح در آب‌های اقیانوسی پیدا کند.

ناخدا یکم فتاحی در ادامه تاکید کرد: موفقیت در این سفر ۸ ماهه از طریق همکاری مشترک متخصصان نیروی دریایی ارتش با دانشگاهیان و نخبگان ایرانی صورت پذیرفت ازجمله همکاری مشترک در طراحی دو نرم افزار راهبری ناوگروه ۸۶ یعنی نرم افزار پیش بینی شرایط جوی و نرم افزار توزین بار کشتی.

فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در پایان نیز با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مهمترین نشانه‌های قدرت نیروی دریایی یک کشور ماندگاری در دریاها و تاب آوری کارکنان است، گفت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش توانست ۸ ماه در آب‌های اقیانوسی بدون وابستگی هیچ کشوری ماموریت عملیاتی مثل شرکت در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ انجام دهد و در این ماموریت ۳۵۰ نفر از افسران جوان نیروی دریایی ارتش آموزش‌های خوبی دیدند و تجریه کسب کردند.

کد خبر 833934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • یاس IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    12 1
    پاینده و برقرار باشند ، به امید روزی که پست ناوهواپیمابر تمام ایرانی رو بخونیم
  • شاهرخ IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    10 0
    درودوسپاس به دریادلان ایرانی دست مریزاد
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    9 0
    خدا قوت به ارتش و نیروهای زحمتکش آن که موجب افتخار و سربلندی کشور ایران در جهان دریانوردی شدند،