یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

سازمان امداد و نجات ترکیه از ارسال کشتی‌های حامل کمک‌ به مردم نوار غزه برای شکستن محاصره این منطقه در ماه مارس آینده (اسفندماه) خبر داد.

اعزام کشتی به غزه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه عربی۲۱، بولنت یلدریم، رئیس سازمان امداد و نجات ترکیه اعلام کرد که کشتی ها برای شکستن محاصره و رساندن کمک‌ها به ملت فلسطین راهی غزه خواهند شد.

وی در مراسمی در شهر استانبول با حضور هزاران نفر گفت: ما کشتی‌ها را خریدیم و مسیر باز است و در دریای مدیترانه به راه خواهیم افتاد و به غزه خواهیم رفت. ما شما را تنها نخواهیم گذاشت.

یلدریم تاکید کرد: تعداد کشتی ها کم‌تر از ناوگان کشتی‌های «مرمره» که در سالهای گذشته برای شکستن محاصره نوار غزه رهسپار آب های این منطقه شدند، نیست. هدف ما حرکت کشتی‌ها در اواخر ماه مارس است.

سازمان امداد ‌ونجات ترکیه اخیرا کنفرانسی با مشارکت فعالانی از ۱۰ کشور عضو در ائتلاف ناوگان بین‌المللی آزادی در راستای بررسی طرح‌های شکستن محاصره غزه برگزار کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات ترکیه درمورد این ائتلاف گفت: اقدامات ما در راستای حمایت از فلسطین در اروپا و آمریکا است، هدف ما باز کردن تمام دروازه ها به سمت غزه است. در کنار دیپلماسی، سازمان های غیردولتی نقش خود را ایفا می‌کنند. کشتی‌ها از آمریکا، اروپا و ترکیه به راه خواهند افتاد.

با گذشت ۱۳۵ روز از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، شمار شهدای این منطقه از آغاز جنایات رژیم اشغالگر در ۷ اکتبر(۱۵ مهر) تاکنون، به ۲۸ هزار و ۸۵۸ نفر و تعداد زخمی ها نیز به ۶۸ هزار و۶۷۷ نفر رسیده است و در حالی که تلاش های میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان جنایت می کنند و حملات خود را بیشتر بر رفح متمرکز کرده اند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده ای را طی روزهای آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صورت می گیرد.

رژیم صهیونیستی سالها است که نوار غزه را تحت محاصره خود قرار داده است و تنها راه ارتباطی نوار غزه به جهان خارج از طریق گذرگاه رفح است که آن هم به طور نامنظم و محدود به روی اهالی غزه باز بوده است. این گذرگاه نیز از زمان آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه بسته شده است و تنها مقادیر کمی کمک از طریق آن وارد این منطقه می شود.

کد خبر 833202
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • محمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    5 3
    اینکه ترکیه به مردم غزه کمک میکند بسیار خوب است و خوبتر این است که همزمان دولت ترکیه روابطش را با رژیم صهیونیستی قطع کند.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    8 2
    نمیشه ازیک طرف کمک فلسطین کرد از طرف دیگه کشور خود را در اختیار اسراییل گذاشت بهتره صادرات به اسراییل قطع بشه
  • یونس سبحانی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 3
    پیروزی به حول وقوت خداوندبرای مردم مظلوم فلسطین نزدیک است.یا ایها المسلمین اتحدوا اتحدوا.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    3 3
    انسان های با شرف در هر جای کره زمین هستند ومیتوانند برای کمک به مظلومان اقدام کنند وانشااله به یاری خدا رژیم کوک کش وبیرحم بزودی محو خواهد شد .اگر این رژیم که راس آن آمریکا است اگر قد اعلم کند تمامی بشریت را بخاطر خودشان قتل عام می کنند اصلا شک نکنید. پست ترین موجودات روی زمین همین رژیم کودک کش هستند.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    2 2
    آفرین برترکیه که پشت مردم مظلوم غزه درآمده است بهتر است تمام کشورهای مسلمان و کسانی که پشت فلسطین و مردم غزه درآمدند روابطشان را با کافران قطع کنند
    • Borzoo NO ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      1 0
      منظورت از کافــران شامل کانادا هم میشود که آقازاده انیســـه خزعلی و دیگران در آنجا هستند ؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    2 0
    سوال این جاست ملت مظلوم غزه وجنبش حماس بااین همه تحریم و گذرگاه باریکه غزه چطورتوانست بیش ازپانصد کیلومتر تونل حفرکند باکدام امکانات وکداو پول
  • جفاکار TR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    3 0
    کمک‌های احتمالی ترکیه منفعل حتما با هماهنگی رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت بقیه‌اش رو خودمون حدس میزنیم.