معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ گفت: بارگذاری‌های زیاد در ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه از سال‌های گذشته که عمدتاً دارای تصفیه‌خانه‌های چاه‌های جذبی بوده، عدم شکل‌گیری کامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری، افزایش جمعیت ساکن، مشکلات عدیده‌ای از جمله آلودگی منابع آبهای سطحی و زیرزمینی را در منطقه ۲۲ ایجاد کرده است.

منطقه ۲۲

به گزارش همشهری آنلاین، رهنما مدیر فنی دریاچه شهدای خلیج فارس در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ برگزار شد، در خصوص تصفیه‌خانه این مجموعه عنوان کرد: در بحث دریاچه و با وجود زیرساخت‌های لازم و اطمینان از عدم آسیب‌زایی پساب مورد نظر برای فضای سبز دریاچه بیش از ۳۰ درصد درختان دریاچه با کمک پساب تفصیه‌خانه خود مجموعه آبیاری می‌شود.

او بیان کرد: همچنین بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه با کمک تجهیزات آزمایشگاهی آب‌های ورودی به دریاچه در خصوص وجود نیترات، فسفر، فسفات و ‌... آنالیز و نمونه گیری‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.

محمد حسن فصیح معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ نیز در این رابطه توضیح داد: بارگذاری‌های زیاد در ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه از سال‌های گذشته که عمدتاً دارای تصفیه‌خانه‌های سپتیک و چاه‌های جذبی بوده، عدم شکل‌گیری کامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری، افزایش جمعیت ساکن، مشکلات عدیده‌ای از جمله آلودگی منابع آبهای سطحی و زیرزمینی را در این منطقه به همراه داشته است‌.

او افزود: بالا بودن حساسیت‌ها در تأمین آب شرب مورد نیاز مردم در درجه اول و در درجه دوم تأمین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضاهای سبز موجود، لزوم پیاده‌سازی طرح‌های عمرانی و ساخت تصفیه‌خانه‌ها و خطوط انتقال فاضلاب در دریاچه را نسبت به گذشته صدچندان کرده و باعث افزایش همکاری‌های بین‌بخشی بین سازمان‌های مربوطه در جهت تسریع در ساخت و اجرای طرح‌های مورد نظر شده است.

کد خبر 833175
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha