مقام سابق امریکایی عقب‌نشینی امریکا از منطقه غرب آسیا را اشتباه توصیف کرد. بولتون به صراحت خواستار حمله نظامی مستقیم امریکا علیه کشورمان شد. او گفت: باید از خط قرمز تهران عبور کرده و مواضع مهم نظام را در تهران هدف حمله قرار دهیم.

جان بولتون

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: مردم ایران درحالی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند که دشمنان و گروه‌های اپوزیسیون ضدایرانی در منفعلانه‌ترین حالت ممکن خود در قبال جمهوری اسلامی و مردم به سر می‌برند.

اغتشاشاتی که سال گذشته به بهانه مرگ مهسا امینی در کشور به راه افتاد، به صورت مستقیم و شفاف، براندازی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کرد؛ هدفی که همه گروه‌های ضدایرانی، از منافقین و سلطنت‌طلبان گرفته تا تجزیه‌طلبان، برای تحقق‌اش به ائتلاف و هماهنگی رسیده بودند. در چنین شرایطی، کارفرمایان آشوب در ایران بیش از هر زمان دیگری خود را نزدیک به براندازی نظام اسلامی ایران می‌دیدند و به همین دلیل نیز رژیم صهیونیستی، امریکا و برخی از کشورهای غربی، به صراحت وارد میدان شده و حمایت خود از اپوزیسیون ایرانی را اعلام کردند.

با این حال روزهای آشوب دوام چندانی نداشت. مرزبندی مشخص مردم با آشوب‌طلبان از یک سو و آشکار شدن اهداف تجزیه‌طلبانه گروه‌های ضدایرانی از سویی دیگر، ناکامی پروژه براندازی را در پی داشت. اکنون بیش از یک سال از پایان اغتشاشات ۱۴۰۱ می‌گذرد و هم گروه‌های ضدایرانی و هم غربی‌ها معترف به شکست پروژه براندازی هستند. در تازه‌ترین مورد از این اعتراف‌ها، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ، با اشاره به ناکامی اغتشاشات ۱۴۰۱، به بی‌ثمر بودن پروژه براندازی جمهوری اسلامی اذعان کرده است.

جان بولتون در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه ضدایرانی صدای امریکا، با اشاره به اینکه اغتشاشات سال قبل ناکام بوده، مقابله قاطعانه حاکمیت با جریان آشوب و ترور را عامل مهمی برای ثمر ندادن اغتشاشات اعلام کرده است.
بولتون در ادامه به تحریم‌های امریکا و غرب علیه ایران اشاره کرده و گفت: جمهوری اسلامی با استفاده از کوتاهی امریکا در اجرای تحریم‌ها توانسته میزان زیادی نفت به چین بفروشد.

مشاور امنیت ملی ترامپ همچنین به این موضوع اذعان می‌کند که انقلاب اسلامی در دهه‌های گذشته توانسته آرمان‌ها و ایده‌های اولیه خود را در جامعه ایرانی حفظ کند. بولتون در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با شبکه فارسی زبان صدای امریکا، ضمن انتقاد از ناکامی‌های امریکا در مقابله با ایران، تأکید می‌کند که جمهوری اسلامی ایران با مجاهدت‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در منطقه، امریکا را دچار مشکل کرده و ایده‌های خود را بسط و گسترش می‌دهد.

این مقام سابق امریکایی در ادامه صحبت‌های خود، عقب‌نشینی امریکا از منطقه غرب آسیا را اشتباه توصیف کرد. بولتون پا را فراتر گذاشته و به صراحت خواستار حمله نظامی مستقیم امریکا علیه کشورمان شد. او گفت: باید از خط قرمز تهران عبور کرده و مواضع مهم نظام را در تهران هدف حمله قرار دهیم.

این لفاظی‌های بولتون درحالی است که مقامات سیاسی و نظامی امریکا بارها اعلام کرده‌اند که به دنبال درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی نیستند.
اما جدای از همه اینها، بولتون درحالی نسبت به شکست جریان آشوب و پایداری جمهوری اسلامی معترف است که در سال ۲۰۱۸ و در جمع اعضای سازمان تروریستی منافقین، وعده داده بود انقلاب اسلامی ایران ۴۰ سالگی خود را نمی‌بیند!

کد خبر 833153
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    ظریف گرا میده اینا هم زبونشون باز میشه
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    درود براین اصلاح طلب ازنوع جنس خارجیش لااقل فریبکار نیست وشعار منافقانه نمیدهد اصلا جنس خارجی بهتره