با کاسته شدن شدت بارش از برخی مناطق، از یکشنبه (۲۹ بهمن) بارندگی در در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، زنجان، البرز، تهران، استان‌های ساحلی گیلان، مازندران، گلستان، غرب اصفهان و خراسان کاسته می‌شود. بارش باران همراه با ورزش باد شدید و برف در ارتفاعات در ایلام، لرستان، شمال و شرق بوشهر و فارس رخ می‌دهد.»
کبری رفیعی افزود: «علاوه بر بارش باران در استان‌هایی مثل مرکزی، یزد، خراسان ‌های رضوی و جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان هم بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.»
به گفته رفیعی، روزهای دوشنبه (۳۰ بهمن) و سه شنبه (اول اسفند) هم فعالیت این سامانه همچنان در شمال غرب، شرق و غرب و سواحل خزر و البرز مرکزی و شرقی و همینطور دامنه‌های شرقی زاگرس ادامه پیدا می‌کند.
روند کاهشی دما رو به ویژه برای نیمه شرقی کشور برای یکشنبه (۲۹ بهمن) نیز پیش‌بینی شده است.
یکشنبه در برخی از مناطق جنوب شرق کشور هم وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود. تا روز سه‌شنبه آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هم مواج و متلاطم است.
رفیعی در پایان یادآور شد: «اعتبار هشدار زردی که پیش از این صادر شده تا روز دوشنبه (۳۰ بهمن) به وقت خود باقی است. به این معنا که بارش برف و باران که در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی سبب کولاک برف می‌شود و کاهش دید را به همراه دارد. احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب نیز وجود دارد. در مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود. احتمال یخ زدن سطح جاده‌ها و لغزندگی جادهبه ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برفگیر نیز وجود دارد.»

بیشتر بخوانید:
بارش‌های فراوان همچنان ادامه دارد ؛ هشدار زرد برای ۱۵ استان

کد خبر 833103
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha