خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «ادغام ایکس در نینتندو» تا «۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه هوش مصنوعی» را اینجا بخوانید.

ایکس باکس

ادغام ایکس باکس در نینتندو

بخش گیم یا ایکس باکس مایکروسافت درحال تغییر استراتژی است و می‌خواهد برخی از بازی‌های انحصاری خود را به کنسول‌های رقیب یعنی پلی استیشن ۵ و نینتندو سوییچ بیاورد. با توجه به اینکه میزان فروش کنسول‌های سونی و نینتندو بسیار بیشتر است، چنین رویکردی تا حدی منطقی به‌نظر می‌رسد.

اپل یک هوش مصنوعی جدید را آزمایش می‌کند

اپل در حال آزمایش ویژگی‌‎های هوش مصنوعی جدیدی برای نرم‌فزار برنامه‌نویسی Xcode خود است و قصد دارد در سال‌جاری برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث منتشر کند. اپل همچنین به کاربردهای بالقوه این فناوری در محصولاتش مانند ایجاد پلی‌لیست در اپل موزیک یا قابلیت جست‌وجوی هوش مصنوعی شبیه به چت‌بات برای Spotlight توجه داشته است.

۵پله صعود

گزارش جدید اسپید تست نشان می‌دهد جایگاه ایران در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت به‌ترتیب ۵ و ۲پله صعود کرده است. طبق این گزارش میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان در نخستین‌ماه ۲۰۲۴ به‌ترتیب ۵۰ و ۹۱.۹۳ مگابیت برثانیه بوده است. میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۲.۷۷ و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۳.۵۸ مگابیت برثانیه بوده است.

۵ هزار میلیارد تومان

روح‌الله دهقانی، معاون علمی رئیس‌جمهور در نخستین نشست کارگروه شورای راهبری هوش مصنوعی گفت: تلاش می‌کنیم تا با جذب اعتبار ۵هزار میلیارد تومانی معادل ۱۰۰میلیون دلار، زیرساخت‌های لازم برای اپراتوری هوش مصنوعی در کشور تامین شود. او با بیان اینکه اهمیت و ضرورت هوش مصنوعی بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: اعضای این کارگروه به اتفاق بر این باور هستند که فناوری هوش مصنوعی در آینده بسیار نزدیک، تحولات جدی را در تمامی عرصه‌های زندگی بشر رقم خواهد زد.

کد خبر 832843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha