آمار ها نشان می دهد سطح تولید در کارخانجات صنعتی در دی ماه امسال نسبت به ماه قبل ۴.۵ درصد افزایش یافته است. ضمن اینکه بعد از ماه ها کاهش تولید در صنایع پتروشیمی، این صنعت در ماه گذشته با رشد قابل توجه ۳۰ درصدی مواجه شده است.

پتروشيمي

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از مهمترین پیشران های اقتصادی میزان تولید در کارخانه های صنعتی است که جهت اصلی اقتصاد را نشان می دهد. در دوره هایی که تولیدات صنعتی کاهش می یابد بخش زیادی از اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد و در دوره های رشد نیز، سایر بخش های اقتصادی تاثیر قرار می گیرند.

در چنین شرایطی تازه ترین اطلاعات از وضعیت تولید در بخش صنعت و معدن نشان می دهد که سطح تولید در کارخانه های صنعتی در دی ماه امسال نسبت به ماه قبل ۴.۵ درصد افزایش یافته است. در این دوره همچنین سطح تولید در شرکت های معدنی نیز ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است.

نکته قابل توجه در میزان رشد تولیدات صنعتی مربوط به رشد تولید در شرکت های پتروشیمی است. این شرکت ها در طول ماه های گذشته عمدتا با کاهش تولید مواجه بودند و این موضوع نگرانی هایی را ایجاد کرده بود چرا که تولید کننده های پتروشیمی مهم ترین شرکت های ایران و در عین حال ارز آور ترین شرکت ها هستند و هر نوع کاهش تولید و فروش این شرکت ها می تواند حتی بازار ارز را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در چنین شرایطی تازه ترین آمار ها نشان می دهد سطح تولید در این شرکت ها نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته و این بالاترین میزان رشد در میان همه صنایع در دی ماه امسال است. بعد از این شرکت ها صنایع نساجی با رشد ۱۹ درصدی در رتبه دوم قرار گرفته اند. شرکت های این گروه نیز در طول ماه های گذشته عمدتا با افت تولید مواجه شده بودند.گروه محصولات فلزی و تجهیزات برقی نیز با رشد۵.۳ و ۵.۱ درصدی در رتبه بعدی قرار گرفته اند.

کد خبر 832572
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    بعضی از صنایع دستی از مواد شیمیایی استفاده میکنند