اولین خودروهای تاکسی پرنده برقی تجاری جهان تا سال ۲۰۲۵ یا حداکثر تا سال ۲۰۲۶ در دبی پرواز خواهند کرد.

تاکسی پرنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آی‌ای، تصور کنید که در حال سوار شدن به یک خودروی تاکسی پرنده برقی شیک و تقریباً بی‌صدا هستید و تنها طی چند دقیقه به اطراف دبی می‌پرید.

این چشم انداز آینده‌ای هیجان‌انگیز و در حال تبدیل شدن به واقعیت است، زیرا این شهر برای راه‌اندازی اولین سرویس تاکسی هوایی تجاری جهان تا اوایل سال ۲۰۲۶ آماده می‌شود و حتی برنامه‌های بلندپروازانه‌تری برای شروع این خدمات از سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

تاکسی‌های پرنده تا یک سال دیگر در دبی مسافر می‌گیرند

این اقدام نشان‌دهنده تلاش مشترک بین شرکت «جوبی اوییشن» یکی از پیشگامان در حوزه هواپیماهای عمودپرواز الکتریکی(eVTOL)، سازمان حمل و نقل دبی(RTA) و شرکت «اسکای‌پرتز» است که به عنوان توسعه‌دهنده زیرساخت برای حمل و نقل هوایی پیشرفته (AAM) شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این توافق به شرکت جوبی حقوق انحصاری برای استفاده از خودروهای تاکسی هوایی در دبی را برای مدت ۶ سال اعطا می‌کند و جایگاه شهر دبی را به عنوان یک مرکز جهانی نوآوری و پیشگام در راه‌حل‌های حمل و نقل پایدار تقویت می‌کند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Joby Aviation، جوبن بیورت، می‌گوید: شراکت با دولت دبی برای نشان دادن ارزش سفرهای هوایی پایدار به جهان باعث افتخار است. این شراکت فراتر از حمل و نقل معمولی است، این گواهی بر تعهد دبی به پیشبرد مرزها و پذیرش آینده حرکت است.

تاکسی‌های پرنده تا یک سال دیگر در دبی مسافر می‌گیرند

خودروی تاکسی پرنده انقلابی Joby به تغییر حمل و نقل روزانه در دبی نوید می‌دهد، که با آن می‌توان در مدت ۱۰ دقیقه از فرودگاه بین‌المللی دبی به منطقه جمیره رسید، در حالی که با خودرو زمینی این مسافت حدوداً ۴۵ دقیقه زمان می برد.

بیشتر بخوانید:

این خودرو تاکسی پرنده برقی با ظرفیت یک خلبان و ۴ مسافر و با سرعت کروز تا ۳۲۲ کیلومتر در ساعت، حمل و نقل الکتریکی و تقریباً بی‌صدا را همراه با حرکت سریع، راحت و سازگار با محیط زیست فراهم می‌کند.

مطر طایر، مدیرکل و رئیس هیئت مدیره اجرایی سازمان راه و ترابری دبی، می گوید: سرویس تاکسی هوایی یکی از بخش‌های تلاش‌های ما برای پذیرش فناوری‌های حمل و نقل آینده است و یک گزینه جدید و کارآمد برای حرکت را برای ساکنان و گردشگران دبی فراهم می‌کند.

تاکسی‌های پرنده تا یک سال دیگر در دبی مسافر می‌گیرند

این ادغام با شبکه حمل و نقل موجود دبی، تجربه سفری سریع و پایدار را تضمین می‌کند و مشکلات انتقال بین انواع مختلف حمل و نقل را از بین می‌برد.

کد خبر 832296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • شهریار IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    ماهم فعلا درگیر لایحه عفاف و حجاب هستیم و پیش بینی میکنیم تا سال آینده اجرایی بشه و تمام مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و صنعتی و کسری بودجه و غیره حل بشه ایشالله!