شرکت «کالینز ایرواسپیس» در حال آزمایش لباسی در شرایط بی وزنی شبیه‌سازی شده است که برای ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی شده.

لباس فضایی

به گزارش همشهری آنلاین از ناسا، یک مرحله مهم در توسعه لباس‌های فضایی توسط شرکت کالینز ایرواسپیس به پایان رسیده است و این شرکت در حال تلاش برای توسعه نسل بعدی لباس‌های فضایی به منظور استفاده در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

طبق گزارش‌های ناسا، این نقطه عطف شامل آزمایش عملکرد و تناسب سیستم پوشاک تحت فشار در یک محیط شبیه به ریزگرانش بوده و یک گام مهم در جهت توسعه لباس‌هایی است که می‌تواند به ناسا در ادامه عملیات و پیشبرد اکتشافات علمی در مدار پایین زمین کمک کند.

بیشتر بخوانید:

ناسا شرکت کالینز ایرواسپیس را برای توسعه لباس‌های فضایی جدیدی که می‌توانند به جای لباس‌های فضایی فعلی ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده شوند، انتخاب کرده است.

لباس‌های فضایی فعلی به عنوان یک دستگاه حرکتی خارج از فضاپیما شناخته می‌شوند و بیش از ۲ دهه توسط فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده شده‌اند.

آزمایش شرکت کالینز ایرواسپیس با استفاده از یک هواپیمای تجاری که دوره‌های کوتاهی از بی‌وزنی را ایجاد می‌کند، انجام شده است.

در طول پرواز، خلبان با انجام مانورهای هوایی، شرایط بی‌وزنی را به مدت ۲۰ ثانیه فراهم می‌کند. این آزمایش به مهندسان، دانشمندان و دانشجویان امکان می‌دهد تا این سخت‌افزار را آزمایش کرده و آزمایش‌های علمی را در یک محیط شبیه به فضا انجام دهند.

این آزمایش یک گام کلیدی در فرآیند بازنگری طراحی اولیه ناسا بوده و یکی از مراحل بازرسی پروژه است که تضمین می‌کند طراحی پیش از آغاز ساخت دستگاه های آماده پرواز، همه نیازهای سیستم را برآورده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

شرکت کالینز ایرواسپیس این آزمایش‌ها را در یک محفظه خلاء ادامه خواهد داد تا عملکرد لباس فضایی را در محیطی شبیه به فضا و همچنین در «آزمایشگاه شناوری خنثی» انجام دهد که در «مرکز فضایی جانسون» ناسا در هیوستون واقع شده و یک محیط ریزگرانشی برای آموزش پیاده‌روی فضایی فراهم می‌کند.

آزمایش نسل جدید لباس فضایی در بی‌وزنی شبیه‌سازی‌شده

لباس فضایی کالینز ایرواسپیس برای ارتقای قابلیت‌های پیاده‌روی فضایی ناسا در مدار پایین زمین طراحی شده است. این لباس همچنین برای پشتیبانی از تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی بین‌المللی توسعه یافته است. زیرا ناسا و شرکای بین‌المللی آن به انجام تحقیقات علمی و آزمایش فناوری‌های جدید برای مأموریت‌های انسانی و رباتیک آینده ادامه می‌دهند.

کد خبر 832289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha