خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «رقم ۱.۱میلیارد دلاری باج گیری سایبری» تا «ممنوعیت واردات محصولات فناورانه تولیدی در کشور» را اینجا بخوانید.

فناوری

۳۴

متر

ناسا یک آنتن ۳۴ متری فرکانس رادیویی-اپتیکال هیبریدی، به نام ایستگاه فضایی عمیق ۱۳را نصب کرده که امکان ارتباط همزمان لیزری و رادیویی با اعماق فضا را ممکن می کند. این آنتن هیبریدی در مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی توانسته با موفقیت و به‌شکلی قابل اعتماد سیگنال‌ها را شناسایی و ردیابی کند. این آنتن سیگنال فرکانس رادیویی فضاپیمای Psyche ناسا را دریافت

۱.۱

میلیارد دلار

پرداخت‌های باج‌افزارها در سال ۲۰۲۳ برای اولین‌بار به بالای ۱.۱ میلیارد دلار رسید و رکوردهای قبلی را شکست. ظاهراً سال گذشته میلادی یک دوره فوق‌العاده سودآور برای باج‌افزارها بوده است. در سال گذشته میلادی، پرداخت‌ باج از طریق بدافزارهای مختلف تقریباً دو برابر شد. یعنی از ۵۶۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲، به ۱.۱ میلیارد دلار رسید. هدف افراد سوءاستفاده‌گر بیشتر روی مؤسسات بزرگ، بیمارستان‌ها، مدارس و سازمان‌های دولتی متمرکز بوده است.

واردات محصولات فناورانه تولیدی در کشور ممنوع می شود

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: راه‌اندازی سامانه جریان اقتصادهای نوین را دستور کار قرار داده‌ایم تا واردات محصولات فناورانه تولیدی در کشور ممنوع شود. کلید پیشرفت کشور علم، فناوری و نوآوری است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارای ۲۴ دانشگاه در کشور بوده‌ایم، اما اکنون ۲۴۴ دانشگاه داریم و به این معناست که دانشگاه‌ها ۹ برابر شده است.

لزوم فعالیت اساتید نخبه حول مسائل واقعی کشور

یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان: فعالیت اساتید نخبه حول مسائل واقعی کشور باید باشد. متاسفانه جهت بردار برآیند فعالیت اغلب اساتید به سمت نیازها و چالش‌های کشورهای دیگر است. در سال‌های گذشته، مواجهه بنیاد با اساتید فقط در طرح مرحوم کاظمی آشتیانی بود که در آن نیز اساتید جوان صرفاً در سه سال اول مورد حمایت قرار می‌گرفتند.

کد خبر 831954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha