تصاویری از سوخو ۷۵ منتشر شده که نشان می‌دهد این جنگنده مراحل نهایی آماده شدن را طی می‌کند.

سوخو

به گزارش همشهری آنلاین جنگنده جدید سوخو-۷۵ یک جنگنده نسل پنجم و پنهان‌کار ساخت شرکت سوخو روسیه است و برای نیروی هوافضای روسیه و بیشتر صادرات به کار خواهد رفت.

صفحات منتشر کننده این فیلم در فضای مجازی نوشته‌اند: طبق ادعاهای شرکت سازنده، سوخو-۷۵ یک هواپیمای کم‌هزینه و ارزان است و برای مصارف صادراتی ساخته شد که می‌تواند در کلاس هواپیمای سبک، با اف-۳۵ آمریکایی و اف‌سی-۳۱ چینی رقابت کند.

سوخو-۷۵ دارای محفظه بمب و دم وی‌شکل است تا بازتاب راداری را کاهش دهد. برد پروازی این جنگنده ۳۰۰۰ کیلومتر است و می‌تواند حداکثر ۷٬۴۰۰ کیلوگرم مهمات با خود حمل کند و سرعت آن نیز ۱٫۸ تا ۲ ماخ خواهد بود.

کابین سوخو-۷۵ یک کابین تمام شیشه‌ای با سامانه سربالا است و شباهت زیادی به کابین سوخو-۳۵ دارد و به نظر می‌رسد از اجزای سازنده کابین سوخو-۳۵ در آن استفاده شده باشد. اویوینیک سوخو-۷۵ از معماری باز بهره می‌برد و دارای یک رادار آرایه فازی فعال است. همچنین یک مدل ارزان قیمت با رادار آرایه اسکن الکترونیکی فعال نیز به‌صورت آپشن موجود خواهد بود.

روسیه انتظار دارد که آرژانتین، هندوستان و ویتنام خریداران اولیه این جنگنده ارزان قیمت باشند. سوخو قصد دارد فاز اول از خط تولید را برای ۳۰۰ فروند برنامه‌ریزی کند و بازار کشورهای آفریقایی را هدف خواهد گرفت.

کد خبر 831916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    6 1
    ای کاش ایران یکی از سرمایه گذاران این جنگنده باشه ویا چندین قطعه این جنگنده روتوایران تولیدکنن.ضررنمیکنیم
  • وحید رضایی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 7
    سوخو ۷۵ پیشرفته ترش کنی تازه میشه اف۱۶ آمریکا از موتورش معلومه هیچی نیست 😂
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      3 0
      آفرین مهندس ای هواپیما شناس ای مکانیک برجسته ای دانا ای مونتاژ کننده هواپیما ای موتور هواپیما شناس بایدن قربونت بره
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      3 1
      خخخخ رادار همون اف ۱۶ که میگی با جاسوسی صنعتی از روسیه بدست اومده نمیدونی بدون اسم جاسوسش هم آدولف تولکاچِف بوده برو سرچ کن بخون آمریکای پوشالی طرح دزد
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    7 0
    اولین کشوری که بایدسرمایه گذاری کنه بایدایران باشه چون واقعاناوگان هوایی کشورسنش بالاست وبه جنگندههای به روزنیازداره چون کشورهای همسایه همه ازجنگنده های روزدنیابهره میبرن