معاون رئیس‌جمهور از سفر مسئولان محیط زیستی هیات حاکمه طالبان به ایران برای بررسی وضعیت تالاب هامون خبر داد.

تالاب هامون

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین اقدامات دولت برای دریافت حقابه تالاب هامون گفت: در زمینه تامین حقابه تالاب هامون رایزنی‌ها مرتب انجام می‌شود و امیدواریم در این راستا به تفاهماتی برسیم.

وی افزود: قرار بود بخش محیط زیست هیات حاکمه افغانستان به ایران بیایند تا در زمینه شرایط تالاب هامون و دریافت حقابه مذاکره کنیم. در این راستا آخرین مکاتبات هم انجام شده تا در اولین فرصت به کشور ما سفر کنند و هرچه زودتر به نتایجی برسیم و کارهای عملیاتی را آغاز کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: امیدواریم بارندگی ها مناسب باشد که بتوانیم با همکاری کشور همسایه اقدامات مناسبی برای رسیدن آب به هامون انجام دهیم و شرایط این تالاب تا حدودی بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه هنوز زمان سفر گروه طالبانی به ایران مشخص نشده است، ادامه داد: این کارها با همکاری وزارت خارجه انجام می‌شود و در این زمینه تعامل خوبی میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت خارجه وجود دارد.

سلاجقه با اشاره به اظهار نظرش درباره نقش سازمان‌های بین‌المللی در زمینه مسائل محیط زیستی ایران گفت: با توجه به تحریم‌ها، سازمان‌های بین‌المللی زیاد به اینگونه مسائل ورود نمی‌کنند. گلایه ما هم از همین است، چون سازمان‌های بین‌المللی باید به تکالیف خود عمل کنند.

کد خبر 831782
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    7 1
    آقای سلاجقه آسوده بخواب که برادران طالبان بيدارند و حقآبه سيستان را توی بطری می ريزند و خدمت شما تقديم می کنند.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    4 0
    تالاب گاو خونی اصفهان که محل مهاجرت پرندگان نایاب و نادر بود چه حالی دارد؟؟؟
  • Borzoo NO ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 2
    سفـــر هیات حاکمــــه طالبان برای نجات هامون ؟؟؟!!! اینها مگر همانها نبودند که با دبـــه های زرد پلاستیکی ایران را مسخـــره میکردند؟ مگر همانها نبودند که چند سرباز ایرانی را کشتند و ککشان هم نگزید؟؟ مگر همانهایی نبودند که از میراث خودروهای آمریکایی رژه میرفتند و ایران را به میدان میخواندند؟
  • FR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 1
    دوباره شروع شد امدن طالبان و بدون نتیجه بودن مذاکره!!
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 0
    بنام خدا، با توجه به اینکه اثرات محیط زیستی کشورها به هم مرتبط می باشد بعضا ممکن است کاهش خشک شدن دریاچه هامون در کشورهای همسایه تاثیرات زیست محیطی، بصورت کاهش برف و باران ایجاد کند،لذا بنظر میرسه که تشکیل سازمان محیط زیست منطقه ای ضروری باشد.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 0
    یک فکری هم برای نجات تالاب گاو خونی اصفهان که از زاینده رود اصفهان تغذیه می نمود و محل تجمع پرندگان نایاب و نادر بود و پرندگان مهاجر بود بکنید.