یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
۰ نفر

مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با اعلام برگزیدگان و اهدای سیمرغ‌های بلورین به بهترین آثار نمایشی این دوره درحال برگزاری است..

وزیر ارشاد در اختتامیه جشنواره فجر

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه این مراسم بیان کرد: حلول ماه شعبان را به شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم. انشالله از وزش رحمت الهی در این ماه مستفیض شویم. آغاز چهل‌وششمین بهار انقلاب اسلامی ایران را تبریک می‌گویم‌. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و از نشانه‌های فرهنگی بودن این انقلاب این است که قله رویدادهای فرهنگی _ هنری ما به نام فجر انقلاب نامگذاری شده است و همه برنامه‌های مهم فرهنگی هنری در این ایام برگزار می‌شود.

وی افزود: این افتخار مهم برای اصحاب فرهنگ و هنر این مرزوبوم ثبت و ضبط شده است که در چنین روزهای باشکوهی ملت ایران استقلال، آزادی، عدالت و آرمان‌های خودش را در قامت انقلاب به پیروزی رساند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: من باید برای اتفاق بزرگی که امسال شاهدش بودیم، تشکر کنم. خانواده فرهنگ و هنر پُررونق ترین دوره خود را تجربه کرد. از ابتدای سال تا به امروز هیچ روزی در سال بر اصحاب فرهنگ و هنر سپری نشد مگر اینکه یک رویداد باشکوه را تجربه کردند.

وزیر ارشاد افزود: امروز جشن فرهنگ و هنر در کشور عزیز ما است. سینمای ایران همپای همه عرصه‌های فرهنگی _ هنری این روزهای باشکوه را تجربه می‌کند. امسال بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد فروش و نزدیک به ۲۷ میلیون تماشاگر و ساخت نزدیک به ۱۳ سالن سینما داشتیم که این ها بخشی از کارنامه پُرافتخار سینماست.

سیمرغ‌های فیلم فجر به پرواز درآمدند | اعلام برگزیدگان چهل‌و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

وی بیان کرد: جشنواره فجر امسال از جشنواره‌های قبل به آرمان‌های بزرگ مردم ایران نزدیک‌تر بود. حضور پُرشور پیشکسوتان، فیلم‌اولی‌ها و... روزها و شب‌های باشکوهی را برای جامعه ایرانی رقم زد. جشنواره فیلم فجر امسال در همه استان‌ها برگزار شد و مفاخر بزرگ ایران مورد تجلیل قرار گرفتند. موضوعاتی مانند ملی شدن صنعت نفت، حادثه و جنبش بزرگ ۱۵ خرداد، اتفاق باشکوه کاروان اسرای کربلا، تصویر پزشکان دفاع مقدس، تصویر مفاخر بزرگ فرهنگی و... در فیلم‌های امسال دیده می‌شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: جا دارد در اینجا از هیات انتخاب و هیات داوری و همه تهیه‌کنندگان، نهادها، شخصیت‌ها، شهرداری تهران، صداوسیما و... تشکر کنم.

وی در پایان گفت: خبر مهمی که امسال با پشتیانی رییس جمهور و معاون اول تقدیم کردیم، ساخت بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری برای خانه جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی بود. ساخت این کار بزرگ در گذر فرهنگی تهران آغاز خواهد شد. امیدواریم که تا جشن پنجاهمین سالگرد انقلاب این مجموعه را تقدیم هنرمندان کنیم. همچنین انشاالله فضای همدلی، همگرایی، امید، اخلاق و معنویت در سینمای ایران اسلامی برپا باشد.

کد خبر 831725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha