بی‌احتیاطی گردشگران برای روشن کردن آتش در جنگل‌های نوشهر باعث وقوع آتش‌سوزی شد. با وجودی که آتش‌سوزی مهار شده‌است، به دلیل وزش باد و احتمال وقوع دوباره آتش‌سوزی، نیروهای یگان حفاظت همچنان در محل حضور دارند و مشغول فعالیت‌های مراقبتی برای اطمینان از اطفا حریق هستند.

تلاش مردم در مهار آتش‌سوزی جنگل‌های هیرکانی

به گزارش همشهری آنلاین مدیر بحران استان مازندران با اعلام این خبر به همشهری گفت: «آتش سوزی سطحی بود و از سوی نیروهای امدادی تحت کنترل درآمد. بی‌احتیاطی گردشگران برای روشن کردن آتش در جنگل و همچنین وزش باد این آتش‌سوزی راروز گذشته (۲۱ بهمن) در جنگل‌های نوشهر رقم زد.»
محمدی افزود: «۷ اکیپ اجرایی از یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، شوراها از سوی فرمانداری برای مهار آتش‌سوزی اعزام شدند و همچنان در محل حضور دارند. زیرا احتمال شعله‌ور شدن آتش به دلیل وزش باد وجود دارد.»
مدیر بحران ادامه داد: «هنوز از مساحت آتش گرفته آمار دقیقی در دست نیست و به زودی اعلام می‌شود.»
محمدی با اشاره به افزایش یک درجه‌ای دمای هوای این ماه از سال در مقایسه با سال گذشته افزود: «سال ۱۴۰۱ در بهمن ماه شاهد بارش برف در مازندران بودیم. گرمای هوا باعث شده خشکی و نبود رطوبت در جنگل حکمفرما باشد و یک چنین بی‌احتیاطی‌هایی باعث وقوع آتش‌سوزی می‌شود.»
از هفته گذشته تا امروز (۲۲ بهمن) ۳ مورد آتش سوزی در جنگل های غرب مازندران رخ داده‌است.
شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

کد خبر 831664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha